Volkswagen

Silnik 1.8 16V TSI 120KM (EA888)

8853
Silnik 1.8 16V TSI 120KM (EA888)

Silniki Volkswagen TSI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.8 TFSI/TSI o mocy 120KM zadebiutował w 2007 roku i miał szerokie zastosowanie w samochodach koncernów Audi,Seat oraz VW. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów był stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Niestety tu się kończą dobre wiadomości bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia stanu rozrządu, który może przysporzyć nie małe problemy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wadliwy napinacz rozrządu
  • duży pobór oleju
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

19.09.2022 Audi A4 B8 1.8TFSI
(6.0)
Opinia: Adi A4 B8 2008, Auto zakupione niecały rok temu dokladnie 1-wszego grudnia. Od zakupu wymiana rozrządu (prowizoryczna). Wymiana oleju co 10kkm. Spala 0,5L na 1kkm. Sprawuje się dobrze, przy jeździe w mieście spalanie rzędu 10/10,5L na 100km. Na trasie da radę zejść do
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy Spalanie w trasie Komfort jazdy Osiągi jak na moc silnika
Wady: Spalanie w mieście Kosztowne serwisowanie
  • Silnik: CABA
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię