Volkswagen

Silnik VW 1.8 16V TFSI 120KM EA888

15498
Silnik VW 1.8 16V TFSI 120KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 120KM zadebiutował w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B8 oraz bliźniaczym Seacie Exeo. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.


Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wadliwy napinacz rozrządu
  • duży pobór oleju
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CABA/CDHA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
5%
10%
5%
5%
5%
5%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

19.09.2022 Audi A4 B8 1.8TFSI
(6.0)
Opinia: Adi A4 B8 2008, Auto zakupione niecały rok temu dokladnie 1-wszego grudnia. Od zakupu wymiana rozrządu (prowizoryczna). Wymiana oleju co 10kkm. Spala 0,5L na 1kkm. Sprawuje się dobrze, przy jeździe w mieście spalanie rzędu 10/10,5L na 100km. Na trasie da radę zejść do
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy Spalanie w trasie Komfort jazdy Osiągi jak na moc silnika
Wady: Spalanie w mieście Kosztowne serwisowanie
  • Silnik: CABA
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię