Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA113

58171
Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA113

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI z rodziny EA113 o mocy 200KM wszedł do produkcji w 2004 roku i miał zastosowanie w Audi, Seat, Skoda i VW. Konstrukcja silnika nowoczesna, miała zastąpić wysłużoną aczkolwiek bardzo trwałą i udaną jednostkę 1.8 Turbo. Silnik został oparty na wersji 2.0 FSI wolnossącej, która została wycofana z produkcji. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysokociśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium. Ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza jak również system zmiennych faz rozrządu.


Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Poza tymi atutami silnik okazał się bardzo problematyczną konstrukcją, którą trapiły poważne awarie, co powodowało wysokie koszty naprawy. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć duże ubytki oleju – właśnie w tej odmianie występują one najczęściej. Ten problem w konsekwencji doprowadzał do poważnych awarii jakim były zatarcia wałków rozrządu jak również silnika. Kolejnymi przypadłościami, które zgłaszają użytkownicy są awarie z turbosprężarki, katalizatora oraz gromadzeniu się nagaru w układzie dolotowym. Poza tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • nadmierne zużycie oleju !!!!
  • nietrwałe wałki rozrządu
  • awarie turbosprężarki
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 180.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: AXX/BWA/BPG/BGP/BWE/BWT/BPY/BWA

Normy oleju do silników benzynowych:

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Rozrząd

Wymiana paska rozrządu jest uzależniona od modelu oraz roku produkcji i może przypadać na 150.000 km lub 180.000 km !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.0)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

58%
1%
3%
1%
0%
5%
31%
Suma głosów: 91

Opinie użytkowników

29.01.2022 audi a4 b7
(5.7)
Opinia: Nie dla polaka cebulaka. Trzeba lać PB98 żeby to jakoś bez błędów jeździło. Motor pije olej gorzej niż w legendach o Hondach, którym notabene nic z tego powodu nie jest. Trwałość osprzętu i uszczelniaczy pozostawia wiele do życzenia. 200000km i leje się wszędzie.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Wady: Delikatny i kosztowny.
  • Silnik: 2.0 TSI 200KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 210000km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
23.10.2020 Audi A4 B7 2.0T QUATTRO MT
(8.3)
Opinia: Silnik sprawuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny oraz ekonomiczny jak na gabaryty i moc. Bardzo przyjemny przebieg krzywej momentu sprawia że nadaje się do jazdy po mieście oraz na trasie co jest zdecydowaną zaletą poza tym nie pobiera ani grama oleju
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Dynamiczny i oszczędny silnik który nie sprawia większych problemów przy eksploatacji -fajna charakterystyka momentu oraz fajna zabawa na górnych partiach obrotów przez zastosowanie zmiennych faz rozrządu
Wady: -konieczność zalewania PB98
  • Silnik: 147 kW 200KM 2.0 Turbo FSI ea 113 BGB
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 9.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię