Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 170KM-180KM EA888

53425
Silnik VW 2.0 16V TFSI 170KM-180KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI/TSI o mocy 170 lub 180KM z rodziny EA888 wszedł do produkcji w 2007 roku. Jest to druga generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje EA113. Niestety nie udało się wyeliminować wysokiej awaryjności i w dalszym ciągu silnik stwarzał użytkownikom spore problemy.


Pierwszą i chyba najważniejszą z nich miało być zastąpienie paska rozrządu łańcuchem. Jednak ta zmiana nie wyszła na dobre ponieważ właśnie te elementy dały się użytkownikom we znaki najbardziej. Części rozrządu okazały się bardzo problematyczne zwłaszcza łańcuchy, które się rozciągały. Powodem tego było zastosowanie wadliwie wykonanych elementów. Użytkownicy sygnalizują problem z rozrządem już przy przebiegach 100 tys.km. Zbagatelizowanie tego problemu może skończyć się poważną awarią silnika.


Mechanicy sugerują kontrolę przy przebiegu 80-100 tys.km i w razie jakichkolwiek podejrzeń jego niedomagań ewentualną wymianę. Niestety koszty wymiany nie należą do tanich a sama wymiana jest dość kłopotliwa i wymaga dużej wiedzy. Na rozrząd składają się trzy łańcuchy, napinacze, ślizgi, koła zębate, do tego może dojść wymiana pompy oleju wraz z napędem. Kolejną przypadłością są duże ubytki oleju, właśnie w tej odmianie występuję on najczęściej w połączeniu ze wspomnianym układem rozrządu, który jest smarowny olejem.


Tak jak w poprzedniej wersji jednostka wyposażona jest we wtrysk bezpośredni, z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonana ze stopu aluminium, ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza. Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy a także niski poziom spalania. Poza tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wadliwy układ rozrządu
  • rozciągające się łańcuchy
  • nadmierne zużycie olej
  • awarie turbosprężarki
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CCZC/CCZD/CAWA/CDNB/CAEA

 

Normy Oleju do silników benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API S

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
15%
3%
3%
2%
2%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

06.06.2017 Tomek
(5.3)
Opinia: Turbo padło po 10k km. Wadliwe podobno
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 290
  • Rocznik / Przebieg: 2016
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
02.03.2017 Mateusz
(8.3)
Opinia: W listopadzie 2014 kupiłem A4 z silnikiem 2.0 TFSI 180KM. Wrażenia? Powiem szczerze, że jestem zadowolony z tej jednostki. Na początku musiałem "dogadać się" z tym silnikiem. Przyczyną był olej. Wlałem Castrola , ale palił jak głupi; wychodziło ponad litr na 1000km, a to dużo.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Audi A4 180KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 140000km
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię