Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 190KM EA888evo3

4938
Silnik VW 2.0 16V TFSI 190KM EA888evo3

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI EA888evo3 o mocy 190KM to najpopularniejsza na rynku odmiana nowej generacji silników 2.0 TFSI EVO stosowana od 2019 roku w wielu modelach Audi, Seata, Skody i Volkswagena. To nowoczesna konstrukcja, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić lepsze osiągi przy zachowaniu relatywnie niskiego spalania. Jak przystało na nowoczesny silnik, został on seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienie najnowszych norm spalin Euro 6.


Silnik w porównaniu do poprzedniej wersji przeszedł szereg modernizacji, przez co stał się lżejszy i bardziej wydajny. Podstawowa zmiana nastąpiła w budowie jednostki, która otrzymała nowy żeliwny blok o cieńszych ściankach, nowszy wał korbowy, tłoki oraz pierścienie, jak również lekkie wałki wyrównoważające. W dalszej kolejności znajdziemy całkowicie nową głowicę aluminiową z integrowanym kolektorem dolotowym chłodzonym cieczą.


W tej odmianie zastosowano sprawdzony układ zmiennych faz rozrządu AVS oraz wałki rozrządu napędzane łańcuchem. Trzecia generacja silnika została wyposażona w podwójny układ wtryskiwaczy – pierwszy MPI oraz drugi Bezpośredni, montowany wewnątrz cylindrów, co miało zapewnić dodatkową wydajność w razie potrzeby. Jednostka również otrzymała nowsze doładowanie w postaci turbosprężarki IHI IS20, sterowanej elektronicznie zaworem spustowym, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Ważną informacją jest to, że wersja o najsłabszej mocy posiada turbosprężarkę Garetta MGT 1752S.


W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały, a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Oczywiście, wszystko to zależy od odpowiedniego serwisowania i użytkowania. Trzeba nadmienić, że to już trzecia generacja tej odmiany i konstruktorzy stanęli na wysokości zadania, eliminując wszelkie problemy z początku produkcji. Oczywiście, zdarzają się pojedyncze egzemplarze, w których może dojść do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu czy zbierania się nagaru na zaworach dolotowych, jednak są to sporadyczne przypadki. Poza tym, śmiało można stwierdzić, że jest to udana jednostka, która może poszczycić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: VW 504.00; SAE 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Kody silnika: DKTC/DKZA/DNNA/DLVA/DEMA/DKTC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

64%
3%
12%
6%
9%
3%
3%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

11.02.2024 Seat Leon III FR kombi
(9.3)
Opinia: Silnik jest chyba najlepszą opcją benzynową z koncernu VW do mocniejszych kompaktów. W moim Seacie Leonie sprawdza się idealnie, i nie brakuje mu mocy gdy załadowany pod dach z całą rodziną przemierzam zarówno autostrady jak i kręte górskie drogi. Auto mam 5 lat i zrobiłem nim
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - podwójny wtrysk (pośredni minimalizuje nagar, ale czasami powoduje zdziwienie gdy na postoju dźwięk silnika się zmienia i auto zaczyna lekko wibrować przy zmianie pracy pomiędzy pośrednim i bezpośrednim) - solidny łańcuch rozrządu (tutaj istotny jest świeży olej!) - pojemna miska olejowa, ok 6L to dużo w
Wady: Główną wadą tego silnika są chore interwały eksploatacyjne. Olej co 30k km? Filtr powietrza co 90k km? Heloł! Osoba która skróci je o połowę będzie przez wiele lat cieszyć się bezawaryjnością. U mnie pierwsza wymiana oleju po 5k km, potem co 10-12k. Filtr Powietrza co
  • Silnik: 190KM (DKZA)
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 91300
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię