Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI/TSI o mocy 200KM z oznaczeniem EA888 wszedł do produkcji w 2007 roku. Jest to druga generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje EA113. Niestety nie udało się wyeliminować wysokiej awaryjności i w dalszym ciągu silnik stwarzał użytkownikom spore problemy. Pierwszą i chyba najważniejszą z nich miało być zastąpienie paska rozrządu łańcuchem.
Jednak ta zmiana nie wyszła na dobre ponieważ właśnie te elementy dały się użytkownikom we znaki najbardziej. Części rozrządu okazały się bardzo problematyczne zwłaszcza łańcuchy, które się rozciągały. Powodem tego było zastosowanie wadliwie wykonanych elementów. Użytkownicy sygnalizują problem z rozrządem już przy przebiegach 100 tys.km. Zbagatelizowanie tego problemu może skończyć się poważną awarią silnika. Mechanicy sugerują kontrolę przy przebiegu 80-100 tys.km i w razie jakichkolwiek podejrzeń jego niedomagań ewentualną wymianę. Niestety koszty wymiany nie należą do tanich a sama wymiana jest dość kłopotliwa i wymaga dużej wiedzy. Na rozrząd składają się trzy łańcuchy, napinacze, ślizgi, koła zębate, do tego może dojść wymiana pompy oleju wraz z napędem.
Kolejną przypadłością są duże ubytki oleju, właśnie w tej odmianie występuję on najczęściej w połączeniu ze wspomnianym układem rozrządu, który jest smarowny olejem. Tak jak w poprzedniej wersji jednostka wyposażona jest we wtrysk bezpośredni, z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonana ze stopu aluminium, ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza. Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy a także niski poziom spalania. Poza tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CCTA/CAWB/CCZA
Normy Oleju do silników Benzynowych
Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN
Audi A3 8P FL 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB/CCZA)
Audi TT 8J 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Seat Alhambra II 2.0 16V TSI 200KM (CCZA)
Skoda Octavia II FL 2.0 16V RS TFSI 200KM (CAWB/CCZA)
Skoda Superb II 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Volkswagen Beetle 2.0 16V TSI 200KM (CCTA/CCZA)
Volkswagen Scirocco III 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Jetta VI 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Volkswagen Passat B6 2.0 16V TSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Passat CC 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Sharan III 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
| Średnia (głosów: 2) | (7.3) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Audi A3 8P FL 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB/CCZA)
Audi TT 8J 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Seat Alhambra II 2.0 16V TSI 200KM (CCZA)
Skoda Octavia II FL 2.0 16V RS TFSI 200KM (CAWB/CCZA)
Skoda Superb II 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Volkswagen Beetle 2.0 16V TSI 200KM (CCTA/CCZA)
Volkswagen Scirocco III 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Jetta VI 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)
Volkswagen Passat B6 2.0 16V TSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Passat CC 2.0 16V TFSI 200KM (CAWB)
Volkswagen Sharan III 2.0 16V TFSI 200KM (CCZA)