Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI/TSI o mocy 211KM lub 220KM z rodziny EA888evo wszedł do produkcji w 2011 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została podana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki.
Najważniejszą zmianą było wprowadzenie systemu zmiennych faz rozrządu na obu wałkach co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika oraz wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI
Ale najbardziej oczekiwana zmiana zaszła w budowie głowicy oraz tłoków co pozwoliło na wyeliminowanie dużego poboru oleju. Zastosowano nowy układ wtryskowy a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie.
Te oraz kilka innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Trzeba nadmienić, że w 2016 roku weszła kolejna generacja tej jednostki z oznaczeniem Gen.3B która jest technologicznie bardzo zaawansowana. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CPSA/CULC/CHHB/DEDA
Audi Q3 8U 2.0 16V TFSI 211KM (CPSA)
Audi Q3 8U FL 2.0 16V TFSI 220KM (CULC)
Seat Alhambra II FL 2.0 16V TSI 220KM (DEDA)
Skoda Octavia III 2.0 16V TSI RS 220KM (CHHB)
Skoda Superb III 2.0 16V TSI 220KM (CHHB)
Volkswagen Beetle FL 2.0 16V TSI 220KM (CULC)
Volkswagen Golf VII 2.0 16V GTI 220KM (CHHB)
Volkswagen Scirocco III FL 2.0 16V TSI 220KM (CULC)
Volkswagen Tiguan II 2.0 16V TSI BMT 220KM (CHHB)
Volkswagen Passat B8 2.0 16V TSI 220KM (CHHB)
Volkswagen Sharan III FL 2.0 16V TFSI 220KM (DEDA)
| Średnia (głosów: 1) | (8.0) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Audi Q3 8U 2.0 16V TFSI 211KM (CPSA)
Audi Q3 8U FL 2.0 16V TFSI 220KM (CULC)
Seat Alhambra II FL 2.0 16V TSI 220KM (DEDA)
Skoda Octavia III 2.0 16V TSI RS 220KM (CHHB)
Skoda Superb III 2.0 16V TSI 220KM (CHHB)
Volkswagen Beetle FL 2.0 16V TSI 220KM (CULC)
Volkswagen Golf VII 2.0 16V GTI 220KM (CHHB)
Volkswagen Scirocco III FL 2.0 16V TSI 220KM (CULC)
Volkswagen Tiguan II 2.0 16V TSI BMT 220KM (CHHB)
Volkswagen Passat B8 2.0 16V TSI 220KM (CHHB)
Volkswagen Sharan III FL 2.0 16V TFSI 220KM (DEDA)