Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 2.0 16V TFSI EA888evo3 o mocy 230 lub 245KM to jedne z najpopularniejszych na rynku odmian nowej generacji silników 2.0 TFSI EVO stosowane od 2019 roku w wielu modelach Audi, Seata, Skody i Volkswagena. Jednostka ta występuje też pod maską Porsche Macan. To nowoczesna konstrukcja, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić lepsze osiągi przy zachowaniu relatywnie niskiego spalania. Jak przystało na nowoczesny silnik, został on seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienie najnowszych norm spalin Euro 6.
Silnik w porównaniu do poprzedniej wersji przeszedł szereg modernizacji, przez co stał się lżejszy i bardziej wydajny. Podstawowa zmiana nastąpiła w budowie jednostki, która otrzymała nowy żeliwny blok o cieńszych ściankach, nowszy wał korbowy, tłoki oraz pierścienie, jak również lekkie wałki wyrównoważające. W dalszej kolejności znajdziemy całkowicie nową głowicę aluminiową z integrowanym kolektorem dolotowym chłodzonym cieczą. W tej odmianie zastosowano sprawdzony układ zmiennych faz rozrządu AVS oraz wałki rozrządu napędzane łańcuchem.
Trzecia generacja silnika została wyposażona w podwójny układ wtryskiwaczy – pierwszy MPI oraz drugi Bezpośredni, montowany wewnątrz cylindrów, co miało zapewnić dodatkową wydajność w razie potrzeby. Jednostka również otrzymała nowsze doładowanie w postaci turbosprężarki IHI IS20, sterowanej elektronicznie zaworem spustowym, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Ważną informacją jest to, że wersja o najsłabszej mocy posiada turbosprężarkę Garetta MGT 1752S.
W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały, a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Oczywiście, wszystko to zależy od odpowiedniego serwisowania i użytkowania. Trzeba nadmienić, że to już trzecia generacja tej odmiany i konstruktorzy stanęli na wysokości zadania, eliminując wszelkie problemy z początku produkcji. Oczywiście, zdarzają się pojedyncze egzemplarze, w których może dojść do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu czy zbierania się nagaru na zaworach dolotowych, jednak są to sporadyczne przypadki. Poza tym, śmiało można stwierdzić, że jest to udana jednostka, która może poszczycić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DKTA/DNTA/DKNA/DNP/DLBA
Audi A4 B9 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi A5 F5 FL 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi A6 C8 45 TFSI Evo 245KM (DLBA)
Audi A7 4K 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi Q3 F3 45 TFSI 230KM (DKTA)
Audi Q5 FY 45 TFSI 245KM (DNTA)
Audi TT 8S FL 45 TFSI 245KM (DKT)
Cupra Leon IV 2.0 16V VZ TSI 245KM (DNPA)
Seat Tarraco 2.0 16V TFSI 4Drive 245KM (DNPA)
Cupra Formentor 2.0 16V TSI VZ 245KM (DNPA)
Skoda Octavia III FL 2.0 16V TSI Evo RS 245KM (DLBA)
Skoda Octavia IV 2.0 16V TSI RS 245KM (DLBA/DNPA)
Skoda Kodiaq I FL 2.0 16V TSI RS 245KM (DNPA)
Volkswagen Golf VIII 2.0 16V GTI 245KM (DLBA/DNPA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 16V TSI Evo 230KM (DKTA)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 16V TSI Evo 245KM (DNPA)
Porsche Macan FL 2.0 16V TFSI 245KM (DKNA)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Audi A4 B9 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi A5 F5 FL 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi A6 C8 45 TFSI Evo 245KM (DLBA)
Audi A7 4K 45 TFSI Evo 245KM (DKNA)
Audi Q3 F3 45 TFSI 230KM (DKTA)
Audi Q5 FY 45 TFSI 245KM (DNTA)
Audi TT 8S FL 45 TFSI 245KM (DKT)
Cupra Leon IV 2.0 16V VZ TSI 245KM (DNPA)
Seat Tarraco 2.0 16V TFSI 4Drive 245KM (DNPA)
Cupra Formentor 2.0 16V TSI VZ 245KM (DNPA)
Skoda Octavia III FL 2.0 16V TSI Evo RS 245KM (DLBA)
Skoda Octavia IV 2.0 16V TSI RS 245KM (DLBA/DNPA)
Skoda Kodiaq I FL 2.0 16V TSI RS 245KM (DNPA)
Volkswagen Golf VIII 2.0 16V GTI 245KM (DLBA/DNPA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 16V TSI Evo 230KM (DKTA)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 16V TSI Evo 245KM (DNPA)
Porsche Macan FL 2.0 16V TFSI 245KM (DKNA)