Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 3.0 TFSI V6 24V o mocy 340KM był stosowany od 2018 roku w modelach Audi A6, A7, A8, Q7, Q8, VW Touareg a także Porsche Panamera i Cayenne. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz wyposażona w Turbodoładowanie typu TwinScroll.Silnik występuję z instalacją łagodnej Hybrydy o mocy 48V i spełnia normy spalin Euro6. Te rozwiązania przekładają się bardzo dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania na poziomie na poziomie 10L. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem.
Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne !! Zwłaszcza tyczy się to interwału wymiany oleju VW50400 SAE 0W-20 który jet bardzo kosztowny.Trzeba nadmienić że w przypadku awarii kolektora dolotowego jego wymiana wiąże się z bardzo dużymi kosztami ze względu na to że jest integralną częścią głowicy cylindrów.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za mało bezawaryjny,jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika.Na duży plus trzeba zaliczyć bardzo dobra dynamikę,wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi,potencjalni użytkownicy będą usatysfakcjonowani jego potencjałem.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CZSE/CXTA/DLZA/DLZB/DCBD/DCBE/DVBD
Audi A6 C8 55 TFSI V6 340KM (DLZA)
Audi A6 C8 FL 55 V6 TFSI Evo 340KM Mild Hybrid (DLZA)
Audi A7 4K 55 V6 TFSI Evo 340KM (DLZA)
Audi A7 4K FL 55 TFSI 340KM Mild Hybrid (DLZA)
Audi A8 D5 55 V6 TFSI 340KM (CZSE)
Audi Q7 4M FL 55 TFSI V6 340KM (DVBD)
Audi Q8 4M 55 TFSI V6 340KM (DCBD)
Volkswagen Touareg III 3.0 V6 24V TFSI 340KM (DCBE)
Porsche Panamera II 3.0 V6 24V TFSI 330KM (CXTA)
Porsche Cayenne III 3.0 V6 24V TFSI 340KM (DCBE)
| Średnia (głosów: 2) | (7.3) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |
Audi A6 C8 55 TFSI V6 340KM (DLZA)
Audi A6 C8 FL 55 V6 TFSI Evo 340KM Mild Hybrid (DLZA)
Audi A7 4K 55 V6 TFSI Evo 340KM (DLZA)
Audi A7 4K FL 55 TFSI 340KM Mild Hybrid (DLZA)
Audi A8 D5 55 V6 TFSI 340KM (CZSE)
Audi Q7 4M FL 55 TFSI V6 340KM (DVBD)
Audi Q8 4M 55 TFSI V6 340KM (DCBD)
Volkswagen Touareg III 3.0 V6 24V TFSI 340KM (DCBE)
Porsche Panamera II 3.0 V6 24V TFSI 330KM (CXTA)
Porsche Cayenne III 3.0 V6 24V TFSI 340KM (DCBE)