Volkswagen

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888

105758
Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 160KM debiutował w 2007 roku w modelu Audi A3 8P. Silnik był także montowany w samochodach Seata. Skody jak również w VW Passat B6, Passat B7 oraz Passat CC. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.


Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wadliwy napinacz rozrządu
  • duży pobór oleju
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: BYT/BZB/CDAA/CABB/CDHB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.9)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 3

Najbardziej awaryjna część

79%
2%
7%
3%
4%
1%
4%
Suma głosów: 138

Opinie użytkowników

27.12.2024 Skoda Octavia 2FL Scout
(8.7)
Opinia: Silnik wygląda na bardzo fajny i daje bardzo dużo radości z jazdy, niestety z papierów otrzymanych od pierwszego właściciela wynika że po około 120 000km silnik przeszedł remont generalny za 30 000zł. Poprzedni właściciel robił raptem 10 000km rocznie i dbał o pojazd (bardzo
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dynamiczny - cichy - ma moc
Wady: - remont generalny silnika po 120 000km
  • Silnik: 160 / CDAA
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.12.2024 Skoda Octavia
(10.0)
Opinia: Prawie 10lat w rodzinie. Zuzycie paliwa paliwa zaskakuje 5,5-6l/100km przy rozsądnej jeździe. Autostrada 8-9l. Olej MOTUL zmieniany co 10 000km, na tym dystansie bierze 0,5-0,7l. DSG DQ200 300 000km na seryjnym sprzęgle. Wszystkie "wady" tego silnika i skrzyni nie wystąpiły! Jedyne usterki to: 1. koło sprężarki AC 2. napinacz rozrządu - wystąpiła
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: 1. Super ekonomiczy 2. Bardzo dynamiczny (jak na dane papierowe 160KM, 250Nm) 3. Zaskakujaco trwały, 300 000 i wszytko działa. 4. Zaskakujaco przystępne ceny OE, OEM
Wady: Brak
  • Silnik: CDAA
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 296000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.08.2024 Skoda Yeti 1
(8.7)
Opinia: Skoda Yeti 1.8 benzyna 160KM
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: szybki i zwinny
Wady: bierze olej, słabo pod instalację LPG
  • Silnik: 160KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Odradzam
02.03.2024 Skoda Octavia 2
(8.7)
Opinia: Skoda Octavia 2 TSI 1.8 (BZB) przebieg 02.2024 - 215 000. Zużycie oleju w normie, ok. 0,4 L na 10 000 KM. Potwierdza się że w silnikach BZB problem brania oleju występował najrzadziej.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: przyspieszenie, kultura pracy, niskie zużycie
Wady: nie stwierdzono
  • Silnik: 1.8 TSI BZB
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
19.09.2020 Passat b7 alltrack
(8.3)
Opinia: Silnik niezwykle elastyczny, po programie - 213KM osiągi ponadprzeciętne. Komfort podróżowania na bardzo wysokim poziomie. Z olejem różnie (podczas jazdy autostradami zdażyło mi sie dolać 1,5 litra / 10000km, podczas jazdy miejskiej zużycie oleju znimkome). Silnik podróżuje w passacie kombi, przebieg powyżej 200tkm - reasumując
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 160/213
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię