Popularne na rynku

Silnik Opel 1.8 ECOTEC 122KM-125KM Z18XE

88446
Silnik Opel 1.8 ECOTEC 122KM-125KM Z18XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC o mocy 122 lub 125KM miał zastosowanie w wielu samochodach Opla a także w Chevrolecie Lacetti oraz Nubira. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (7.7)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 19 3

Najbardziej awaryjna część

22%
37%
5%
2%
9%
12%
12%
Suma głosów: 81

Opinie użytkowników

22.09.2022 saab 9-3
(8.0)
Opinia: Polecam 80tysięcy km bez poważniejszych awarii.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: ekonomia trwałość
Wady: sondy często trzeba wymieniać
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.03.2022 Vectra C
(7.3)
Opinia: Ogólnie dobry silnik, prosta konstrukcja. Dobrze współpracuje z LPG. Problemy jakie mogą występować to nadnierny pobor oleju- wymiana pierścieni i uszczelniaczy problem ustaje. Sonda lambda czasem wariuje przy LPG. Ewentualnie może paść cewka czy katalizator.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Prosta obsługa, niskie ceny części, mala awaryjność
Wady: Dynamika, stosunkowo wysokie obroty
  • Silnik: Z18xe 122km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 316000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
26.02.2022 ASTRA H
(8.0)
Opinia: Dałem radę zrobić 70kkm(łącznie ma 274k km) i się silnik poddał. Bierze dużo oleju. Ogólnie bardzo dobre wrażenie. Nic się nie psuło. Tani w utrzymaniu.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - tani w utrzymaniu -
Wady: - bierze dużo oleju - problemy z elektroniką, pękają przewody.
  • Silnik: Z18XE
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 274000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.01.2022 Vectra C
(8.0)
Opinia: W posiadaniu od 11 lat, jak kupowałem miał 80tys. na liczniku, aktualnie ma 155 tys.km. Awarii silnika, ani sterownika nigdy nie było. Naprawy raczej doraźne typu wymiana termostatu, świec (szarpanie przy minusowej temperaturze), wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego, dwa razy wymieniany rozrząd, kilka razy
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mało awaryjny, nie rdzewieje,
Wady: Pobór oleju przy wysokich prędkościach, wielowachacz z tylu
  • Silnik: Z18XE 122KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 155
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.01.2022 OPEL VECTRA C
(9.0)
Opinia: Jak dbasz tak masz .Podstawa to dbać o płyny i olej
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: CICHY MAŁE SPALANIE W TRASIE DO 120km
Wady: Słaby sterownik silnika umieszczony na silniku
  • Silnik: 125 Z18XE
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię