Popularne na rynku

Silnik 1.8 16V ECOTEC Z18XE

81181
Kategoria: Silniki Opel
Silnik 1.8 16V ECOTEC Z18XE

Silniki Opel są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Opel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  125KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta,Vectra,Zafira.W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE.Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (7.9)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 2

Najbardziej awaryjna część

20%
37%
4%
3%
9%
14%
13%
Suma głosów: 70

Opinie użytkowników

13.11.2021 zafira b 1,8 XER 140KM
(1.7)
Opinia: Najgorszy szajs jaki miałem, psuło się wszystko co tylko mogło ciągłe błędy sterownika, branie oleju 1litr na 3tys kilometrów błędy CIM , czujnik poł wału korb, koło magnetyczne czujnika poł wału, czujnik temp silnika, termostat kilka razy wym, chłodnica wody 3 wymiany - pękają w
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 3.0/10
Zalety: żadne
Wady: wiele
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 440 tys
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
12.03.2021 Opel Astra G
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, w toku użytkowania ani razu nie sprawił kłopotu. Ładnie się zbiera. Kultura pracy na bardzo przyzwoitym poziomie. Na autostradzie natomiast powyżej 140 km/h robi się głośno - przydałby się 6 bieg. Solidna konstrukcja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Stosunkowo małe spalanie Małe koszty serwisu Bezproblemowa instalacja LPG
Wady: Trzeba kontrolować poziom oleju w silniku Sonda lambda również do obserwacji
  • Silnik: 125KM/Z18XE
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
20.02.2021 Vectra c
(6.0)
Opinia: Widać w komentarzach , że ludzie nie mają bladego pojęcia co mają pod maską. Silnik Z 1,8 XE ma moc 122 KM i wszyscy go mylą z X1,8Xe1 moc 125 KM.... ZXE ma słabszą głowicę od poprzednich wersji (nie mylić z XER) . Jakby zrobili
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Ekonomiczny Dość trwały
Wady: głowica
  • Silnik: Z1,8 XE 122 KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 390 ts km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
21.07.2020 Zafira
(10.0)
Opinia: przejechane 300tys bez żadnych awarii, nic sie nie psuje, nie bierze oleju, instalacja lpg tech, spalanie 8 litrow gazu, silnik z lat w których wszystko było dobre- to nie nowy TSI ani żaden inny wynalazek
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjny
  • Silnik: 125KM/Z18XE
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 310tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
17.05.2020 Zafira
(10.0)
Opinia: silnik idealny o wiele lepsza konstrukcja niż wszystkie benzyny w BMW nawet te 6 cylindrowe.... mialem e60 z silnikiem 3.0 benzyna i brała litr oleju na 1.5tys km.. tragedia. Ten silnik mam w Zafirze !! idealny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjność
  • Silnik: 125/Z18XE
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 420tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam