Popularne na rynku

Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC 122KM-125KM Z18XE

112507
Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC 122KM-125KM Z18XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC o mocy 122 lub 125KM miał zastosowanie w wielu samochodach Opla a także w Chevrolecie Lacetti oraz Nubira. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (7.8)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 3

Najbardziej awaryjna część

30%
27%
5%
4%
12%
9%
13%
Suma głosów: 128

Opinie użytkowników

04.11.2023 VC Kombi
(8.0)
Opinia: Auto już leciwe (zaraz 20 lat) ale mam go od 2007 roku. Miejsca z tyłu jak w salonce (już takich aut nie ma - może Superb albo A8) Eksploatacja: Wymiana: dwóch sprzęgieł (jedno przez córkę), skrzyni biegów (poddała się po 320 000) sanki przednie (pordzewiały i wolałem
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu. Zaskakująca żywotność.
Wady: Niestety od początku brał olej ale mieści się w danych fabrycznych. Lubi wyższe obroty.
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 409800
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.02.2023 Meriva A
(9.3)
Opinia: Miałem 122 KM w VC a obecnie mam 125KM w Merivie A, oba silniki zdecydowanie mogę polecić, zero problemów opisywanych (sondy, paski , EGR itd) a już o poborze oleju nawet nie wspomnę. Nie wiem jakim cudem ludzie trafiają na popijające olej ,,ecoklepy " -
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: 122KM - dynamiczny, oszczędny, bezawaryjny, cichy, tani w serwisie 125KM - tani w serwisie, reszta trochę gorzej niż w wersji 122KM
Wady: Brak
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 144000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.12.2022 Astra g coupe
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra dynamika Mała awaryjność Łatwy w naprawie
Wady: Ubytki oleju awarie sondy lambda
  • Silnik: Z18xe
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
22.09.2022 saab 9-3
(8.0)
Opinia: Polecam 80tysięcy km bez poważniejszych awarii.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: ekonomia trwałość
Wady: sondy często trzeba wymieniać
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.03.2022 Vectra C
(7.3)
Opinia: Ogólnie dobry silnik, prosta konstrukcja. Dobrze współpracuje z LPG. Problemy jakie mogą występować to nadnierny pobor oleju- wymiana pierścieni i uszczelniaczy problem ustaje. Sonda lambda czasem wariuje przy LPG. Ewentualnie może paść cewka czy katalizator.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Prosta obsługa, niskie ceny części, mala awaryjność
Wady: Dynamika, stosunkowo wysokie obroty
  • Silnik: Z18xe 122km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 316000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię