Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC 115KM miał zastosowanie w samochodach Opel Astra G, Vectra B, Zafira A. Silnik powstał na bazie odmiany 1.6 16V X16XEL. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km – zdarzają się zerwania paska. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z elektryką, awarii sondy lambda, awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ, części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem tej jednostki jest możliwość montażu LPG oraz jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie. W roku 2001 jednostka została zmodyfikowana i przeszła szereg zmian aby spełnić normę spalin EURO4.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 9) | (7.1) |
Trwałość | 6.6/10 |
Utrzymanie | 6.1/10 |
Dynamika | 8.6/10 |