Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC 115KM miał zastosowanie w samochodach Opel Astra G, Vectra B, Zafira A. Silnik powstał na bazie odmiany 1.6 16V X16XEL. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km – zdarzają się zerwania paska.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z elektryką, awarii sondy lambda, awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ, części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem tej jednostki jest możliwość montażu LPG oraz jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie. W roku 2001 jednostka została zmodyfikowana i przeszła szereg zmian aby spełnić normę spalin EURO4.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 9) | (7.1) |
| Trwałość | 6.6/10 |
| Utrzymanie | 6.1/10 |
| Dynamika | 8.6/10 |