Opel

Silnik 1.8 16V ECOTEC X18XE

27983
Kategoria: Silniki Opel
Silnik 1.8 16V ECOTEC X18XE

Silniki Opel są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Opel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  115KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta, Vectra, Zafira. Silnik powstał na bazie odmiany 1.6 16V X16XEL. Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km – zdarzają się zerwania paska. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z elektryką, awarii sondy lambda, awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ, części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem tej jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie. W roku 2001 jednostka (Z18XEz takim oznaczeniem ) została zmodyfikowana i przeszła szereg zmian aby spełnić normę spalin EURO4.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • łatwy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie EGR
  • spalanie oleju silnikowego
  • wysoki poziom spalania
  • częste awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (6.9)
Trwałość 6.4/10
Utrzymanie 5.9/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 3

Najbardziej awaryjna część

28%
11%
0%
0%
22%
17%
22%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

20.11.2021 astra g
(3.7)
Opinia: Właśnie zezłomowałem astrę G z tym silnikiem, który padł.
  • 3.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: W miarę sobie radzie w astrze G, 116KM już wystarcza Nie pali dużo
Wady: padające komputery silnika które kosztują tyle co druga astra, ogromna konsumpcja oleju niska trwałość, rozleciał i kompersja 0 na jednym z cylindrów, poszedł do zgniatarki.
  • Silnik: 116
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 290
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
07.04.2020 Opel Vectra B
(10.0)
Opinia: Chyba najlepszy silnik do tego auta ? 1.6 jest bardziej wytrzymały, ale jest strasznym mułem, natomiast 1.8 jest bardzo dynamiczny a za razem bardzo wytrzymały
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetna dynamika silnika, łatwość napraw, wytrzymałość jednostki, tanie naprawy, pojemne w środku, w miarę komfortowe, świetny system odczytywania błędów bez pomocy mechanika
Wady: Wadliwy zapychający się EGR, Głośna praca pompy powietrza wtórnego, szarpanie auta na ssaniu, duże spalanie paliwa i oleju, RDZA
  • Silnik: x18xe 115km
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
02.07.2019 Astra G
(6.0)
Opinia: Olej się leje jak
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 116
  • Rocznik / Przebieg: 2000/500000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
10.05.2019 Zafira A
(6.0)
Opinia: Pobiera olej przy jeździe autostradowej 1 litr na 1000 km, po mieście trochę mniej.... awarie cewki i innego osprzętu jak np. czujnik spalania stukowego.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 116
  • Rocznik / Przebieg: 2000/278tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
22.03.2019 Opel Vectra B
(6.0)
Opinia: Jeśli chodzi o silnik to teraz troche przerywa przy przyśpieszaniu.Na razie tylko wymieniłem rozrząd.Bierze olej,raz wypił do dna,wycieki swoja drogą.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.8 16V benzyna
  • Rocznik / Przebieg: 99r. 280tyś od handlarza kręcony
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam