Popularne na rynku

Silnik Opel 1.4 TwinPort ECOTEC 90KM Z14XEP

74830
Silnik Opel 1.4 TwinPort ECOTEC 90KM Z14XEP

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 1.4 16V TwinPort o mocy 90KM znajdziemy w wielu popularnych modelach Opla. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność. Dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 Twinport jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500 tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.1)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 6.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 1

Najbardziej awaryjna część

12%
6%
24%
6%
2%
2%
48%
Suma głosów: 90

Opinie użytkowników

28.12.2022 Astra H Elegance, Kombi
(8.0)
Opinia: Posiadam Astrę od roku, przesiadłem się do niej ze względu na panującą renomę o silniku 1.4 Opla, który według wielu opinii jest jednym z trwalszych silników. Nic dodać nic ująć, silnik jest naprawdę "debiloodporny", nie ma co mówić jedyną wadą mojego egzemplarza, były zepsute dwa
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Pakowne autko; Części nie są drogie; Spalanie jest na naprawdę przyzwoitym poziomie; Silnik jest trwały i odporny na wiele niedogodności; Dobre dla początkujących kierowców; Rozrząd jest na łańcuchu;
Wady: Karoseria w oplu jest jak masło, strasznie się rysuje; Jest po prostu powolne, nie raz może się zdawać, że na niektórych biegach jest nie czułe na gaz; Spala dużo oleju sam producent zaleca 1l/1000km;
  • Silnik: 1.4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
18.04.2022 astra g
(8.7)
Opinia: Przy 221tyś zagazowany. Jeżdzi bardzo dobrze , do tej pory wymieniony alternator i 1000 km temu cewka ,rozrząd do tej pory nie wymieniany. Olej niestety pobiera, cały czas 5w30 co 15tyś razem od wymiany do wymiany dolewam około 5 litrów. nie wiem ile spala
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.12.2021 Opel Astra H 2008 r.
(8.0)
Opinia: Jeździłem Astrą H z tym silnikiem przez ok rok, potem auto zostało w rodzinie i nadal jest. Nieprawdą jest informacja o poborze oleju, musi to dotyczyć wyłącznie zaniedbanych jednostek. U mnie stan oleju od wymiany do wymiany (10 - 12 kkm) nie zmieniał się. Auto
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - niskie spalanie. Średnio latem przy spokojnej jeździe ok 6,5 - 7 l /100 km, zimą do 8 l / 100 km W trasie przy spokojnej jeździe 5 l / 100 km - prosta konstrukcja, niedrogie i dostępne części - dynamika ok, jeżeli ktoś nie jeździ
Wady: - do Astry nieco za słaby w trasie, do miasta ok. Żeby wykrzesać moc, trzeba kręcić powyżej 4 RPM, ale to normalne w jednostce wolnossącej 16V - głośny, nawet po wymianie łańcucha. Taka jego uroda. Niestety. - regularnie pada czujnik ciśnienia oleju, co skutkuje dużym wyciekiem.
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 207000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
28.04.2021 Opel astra h 1.4 z14xep 2009
(7.3)
Opinia: Opinia:Silnik bardzo oszczędny i nie można powiedzieć złego słowa, natomiast ma swoje humory, jak Kobieta, niekiedy się go odpala i chodzi jakby na 3 gary, dynamika taka sobie, nie ma szału, ale źle też nie jest, przy prędkości powyżej 90, 100 km/h dość głośny, ale
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dosyć niskie spalanie, tanie części, trwałość
Wady: Rozrząd to porażka, cewka z boscha beznadziejna, 2 razy wymieniana, duże ubytki oleju.
  • Silnik: 1.4 z14xep 90km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
06.10.2020 Astra H GTC
(8.3)
Opinia: Samochód z tym silnikiem posiadam od roku, zrobiłem ponad 25.000 km. Od 4.000 km zamontowane LPG. Musiałem wymienić łańcuch rozrządu przy 173.000 km ponieważ klekotał jak diesel. Poza tym nie wymieniałem nic oprócz oleju. Pobór oleju zerowy. Spalanie Pb 7l/100km Spalanie LPG 8-8,5l/100km Rekordowo 7,5l/100km LPG, na autostradzie. Trochę mało
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność Niskie koszty utrzymania Nadaje się do LPG Niskie spalanie
Wady: Drogi koszt rozrządu Sypią się klapki Twinport ( w tym silniku kolektor jest plastikowy) Bardzo słaby z klimatyzacją
  • Silnik: Z14XEP 90KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię