Citroen

Silnik 1.2 12V PureTech 131KM GPF (EB2 ADTS)

6856
Silnik 1.2 12V PureTech 131KM GPF (EB2 ADTS)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 131KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku.To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach.Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PurTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.6)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

75%
25%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

28.01.2021 Peugeot 308 T9
(9.7)
Opinia: Silnik jak najbardziej ok. zwłaszcza po 2017 roku. Poprawiono główną wadę którą był słabej jakości opasek rozrządu pracujący w oleju. Ważna uwaga: silnik EB2 ADTS ma wg producenta 100kW, czyli 136 KM ( 96kW ma EB2DTS ) Olej dopuszczony przez PSA to 0W30, a nie
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, kultura pracy, rozsądne spalanie
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 136 KM (100kW)
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
11.01.2021 Peugeot 308 T9-HB.
(6.0)
Opinia: 30tyś km.przejechane - żadnych napraw-pasek rozrządu bez zmian-jestem zadowolony-2018r.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamiczny,wysoka kultura pracy,olej w porządku-tylko w tedy jak silnik jest zimny można się zorientować że ma trzy cylindry,przy 29,000k.km.wymieniłem świece zapłonowe[poprzednie były zupełnie dobre]polecam ten silnik.
Wady: Bez uwag.
  • Silnik: Puretech 1,2-96KW-130KM.-EB2ADTS
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 30,000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
17.05.2020 c5ercross
(7.0)
Opinia: jest ok
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: oszczędny ,elastyczny
Wady: jwst ok
  • Silnik: 131KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 11 tyś
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam