Popularne na rynku

Silnik PSA 1.2 PureTech 82KM EB2 / EB2F

74379
Silnik PSA 1.2 PureTech 82KM EB2 / EB2F

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L.


Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.2)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 5

Najbardziej awaryjna część

72%
4%
11%
1%
7%
3%
2%
Suma głosów: 276

Opinie użytkowników

10.11.2023 C4 Cactus Shine automat
(3.7)
Opinia: Citroen C4 Cactus. 82 km. Serwis firmowy tragiczny - oszukują. Mokry pasek rozrządu rozpuszcza się i zapycha system olejowy. Ja po 115 tyś musiałem wymienić rozrząd i czyścić cały układ smarowania. Auto zjechało 200 km na lawecie bo awaria wystąpiła w trasie. Auto pali 8
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niska cena zakupu. Ładne wykonanie. Ekonomiczne. Fajnie pracuje skrzynia biegów zautomatyzowana.
Wady: Nadmierne zużywanie sprzęgła. Rozpuszczanie się paska rozrządu w oleju, zapychanie rozpuszczoną gumą układ smarowania - ryzyko zatarcia silnika. Serwis ma to gdzieś nie uznają wady. Pasek zamiast po 180 musiałem wymienić po 115 tyś i płukać cały układ. Dodatkowy koszt 1500 zł. Auto ma teraz
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
30.09.2023 Citroen C-Elysee
(4.7)
Opinia: Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Jedynie to małe spalanie, przez 15 tys km zbierania danych i spalaniu stało na 6L.. według komputera pokładowego. Bagażnik jest duży ale ma ogromne zawiasy, poza tym można go otworzyć tylko z przycisku w kabinie albo na kluczyku ale przez rok czasu ciągle wysiadałem z
Wady: Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
  • Silnik: 82 km / 1.2 PURE TECH
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
30.07.2023 C4 grand picasso
(3.0)
Opinia: Śmietnik który pochłaniał ogromne pieniądze, kupiony nowy, regularnie serwisowany, olej co 10 tys. Pasek rozrządu to nie jest nawet wada bo można wymienić go profilaktycznie za 700 zł co dwa lata lub 50000 i nic mu nie będzie natomiast największą wadą jest pochłanianie ogromnych ilosci
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Elastyczny, energiczny jak na trzy cylindry i kultularny w pracy.
Wady: Śmietnik którego wymiana na nowy niczego nie zmieni
  • Silnik: 1.2 130km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
30.09.2022 Peugeot 208
(9.3)
Opinia: Polecam silniczek jak najbardziej.W małym miejskim autku jak peugeot 208 dynamika jest zadowalająca, a ekonomia na prawdę cieszy .Moliwość instalacji LPG chodzi mi po głowie gdyż to by znaczyło że mimo kryzysu jeździł bym jak za dawnych czasów..za grosze :) Puki co auto nie sprawia
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: fajna charakterystyka i moment obrotowy, dobra dynamika, dobre wyważenie jak na 3 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny
Wady: 220 tym nie polecisz..ale po co i gdzie? :)
  • Silnik: 82KM EB2 /EB2F
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 102000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.05.2021 peugeot 2008
(9.3)
Opinia: Bardzo ekonomiczny samochód, zużycie paliwa między 4,8 ( miasto ) a 6,2 l/100km, brak kosztów związanych z turbiną, wyjątkowo przyjazny kierowcy - ergonomia, średnica koła kierownicy. Zdecydowanie polecam zwłaszcza do użytkowania w mieście.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kultura pracy.bardzo cichy,
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 66000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam