Popularne na rynku

Silnik 1.2 12V PureTech 82KM (EB2/EB2F)

56183
Silnik 1.2 12V PureTech 82KM (EB2/EB2F)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wolnossący bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.2)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

71%
9%
7%
1%
1%
5%
5%
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

15.05.2021 peugeot 2008
(9.3)
Opinia: Bardzo ekonomiczny samochód, zużycie paliwa między 4,8 ( miasto ) a 6,2 l/100km, brak kosztów związanych z turbiną, wyjątkowo przyjazny kierowcy - ergonomia, średnica koła kierownicy. Zdecydowanie polecam zwłaszcza do użytkowania w mieście.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kultura pracy.bardzo cichy,
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 66000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
02.04.2020 Citroen C3 II fl
(7.3)
Opinia: C3 2014 z 1.2 82KM. Przy przebiegu 25k zamontowałem LPG oczywiście sekwencja. Silnik działa bez zarzutu. Raz był problem z nierówną praca i przełączaniem na benzynę, ale to przez zanieczyszczony gaz. Po zakupie wymieniłem świece i cewki (Denso 180 zł/szt.). Spalanie 7,5 LPG przy
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie Dobrze działa z LPG Dość cichy
Wady: Klang 3 cylindrów a Raczej do miasta Drogi osprzęt.
  • Silnik: 1.2 82KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 35tkm
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
04.11.2019 peugeot 208
(9.0)
Opinia: malo elastyczna skrzynia biegow
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 90.000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
14.10.2019 Peugeot 208
(3.7)
Opinia: Regularnie serwisowany. Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo okazało się, że przytarło się jedno kółko rozrządu i pasek przeskoczył o 1 ząbek. Po wymianie rozrządu silnik dalej nie miał wolnych obrotów - po zdjęciu miski okazało się, że z wału wypadła
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1,2 vti 82 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
13.02.2019 208
(6.7)
Opinia: Samochód kupiony dla żony. Sam jeżdżę fabią 1.4 MPI z 2014. Jakie są różnice? Peugeot jak dla mnie lepiej wygląda, ma wygodniejsze fotele, przyjemniej się prowadzi, ma przyjemniejsza deskę rozdzielczą, jak na 3 cylindry fajna dynamika silnika. Minusy to skrzynia biegów - mało precyzyjna, problem
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.2 VTi / 82KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 80000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Odradzam