Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L.
Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Opinia:
Citroen C4 Cactus. 82 km. Serwis firmowy tragiczny - oszukują. Mokry pasek rozrządu rozpuszcza się i zapycha system olejowy. Ja po 115 tyś musiałem wymienić rozrząd i czyścić cały układ smarowania. Auto zjechało 200 km na lawecie bo awaria wystąpiła w trasie. Auto pali 8
l w mieście, a 6,5 w trasie. Ok 7 w cyklu mieszanym. Dane dealerskie to ściema. Sprzęgło zautomatyzowane siada i szarpie zaraz po gwarancji. Auto ładne tanie i kiepskie.
3.0/10
5.0/10
3.0/10
Zalety:
Niska cena zakupu. Ładne wykonanie. Ekonomiczne. Fajnie pracuje skrzynia biegów zautomatyzowana.
Wady:
Nadmierne zużywanie sprzęgła. Rozpuszczanie się paska rozrządu w oleju, zapychanie rozpuszczoną gumą układ smarowania - ryzyko zatarcia silnika. Serwis ma to gdzieś nie uznają wady. Pasek zamiast po 180 musiałem wymienić po 115 tyś i płukać cały układ. Dodatkowy koszt 1500 zł. Auto ma teraz
145 tyś i spala 1L oleju na 1000-1500 km. Masakra. Serwis podaje wymianę oleju co 20000 km. Tak robiłem i o mało nie zatarłem silnika. Wymieniać często 10-12 tysi maks. Oczywiście serwis ma to gdzieś, a już wiedzą o tej wadzie fabrycznej. Nie poczuwają się do napraw a nawet do zmiany wskazań cykli serwisowych. To jest tylko z ust do ust na serwisach przekazywane. Koszmar. Citroen Polska - to nieodpowiedzialna firma. Nie warto ufać. Moje sprzęgło siadło w czasie gwarancji. Raz „naprawiali” - reset skrzyni zrobili, a jak już gwarancja minęła i problem nie ustąpił tylko się pogłębiał to dopiero przyznali , że sprzęgło i koło zamachowe jest uszkodzone. Musiałem zapłacić za wymianę. Obecnie nadal samochód szarpie i mam wątpliwości czy oni te elementy w ogóle wymienili. A gdy naprawiałem uszkodzony po lekkiej stłuczce zderzak to chcieli jeszcze mnie oszukać na wymianę lampy przeciwmgielnej za którą policzyli ale nie wymienili. Potem paliki głupa , że mechanik dupa i się pomylił bo nawet nowej z magazynu nie wziął. Dziady i oszuści - Serwis ul. Radzymińska w Warszawie - jakby co to podaję.
Silnik:
82
Rocznik:
2016
Przebieg:
145000
Spalanie:
7.5 l/100km
Odradzam
30.09.2023Citroen C-Elysee
(4.7)
Opinia:
Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
jakiegoś powodu znalazł się tam pasek, który pracując w kąpieli gorącego oleju rozpuszcza się i zatyka kanały olejowe. Oszczędności? A może silnik nie miał mocy uciągnąć rozrządu na łańcuchu...? Auto jest wręcz tragicznie słabe, nie możliwe jest wyprzedzanie na trasie, nawet utrzymanie stałej prędkości stanowi dla niego problem, SERIO. Jest niemożliwie głośny, ma źle zestrojona charakterystykę obrotów, do 3200 obr/min nie dzieje się nic, muł i dno, powyżej tej wartości zmieniają się fazy rozrządu, w mgnieniu oka obroty skaczą do 4 tys obrotów, jest ogromny hałas i trzeba zmieniać bieg i kolejna walka ze zmuleniem. Auto niby rodzinne, ale z tym silnikiem nie jest w stanie uciągnąć kierowcy i żony i 6 miesięcznego dziecka. Poza tym słabe wygłuszenie, powoduje podróż mocno uciążliwą i naprawdę męcząca. Do tego dochodzi wiele źle przemyślanych rozwiązań, jak możliwość otworzenia bagażnika tylko z przycisku w kabinie i na kluczyku - serwuje to ciągłe wycieczki tam i z powrotem. Silnik kiedy pracuje otwarta klapa bagażnika tańczy w jego rytm... Głupawe umieszczenie przełączników szyb powoduje ciągle ich szukanie i rozprasza kierowce. Fotele wyglądają ładnie ale są wyjątkowo wąskie i mają tylko cienką jednostopniową i za miękka gąbkę, co jest niewygodne. Sterowanie radiem, jest wygodne tylko z pilota za kierownicą ale na panelu radia jest już całkowicie nieintuicyjne, chociażby fakt że duże centralnie umieszczone pokrętło nie służy do jego włączania i wyłączania oraz regulacji głośności tylko do przedstawiania fal radiowych, brawo za ergonomię... Auto mimo małego i realnego przebiegu 60tys km i wieku 7 lat Zaczęło korodować na łączeniach blach na masce oraz pod spodem poszycia maski. Tragedia. Auto nie jest nawet porządnym samochodem, bo w stopniu miernym robi to co auto powinno robić. Polecam ten wytwór samochodopodobny omijać szerokim łukiem mimo pozorów jakie stwarza.
6.0/10
6.0/10
2.0/10
Zalety:
Jedynie to małe spalanie, przez 15 tys km zbierania danych i spalaniu stało na 6L.. według komputera pokładowego. Bagażnik jest duży ale ma ogromne zawiasy, poza tym można go otworzyć tylko z przycisku w kabinie albo na kluczyku ale przez rok czasu ciągle wysiadałem z
auta, szedłem do bagażnika i .. trzeba było się wracać do kabiny wcisnąć przycisk.
Wady:
Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
jakiegoś powodu znalazł się tam pasek, który pracując w kąpieli gorącego oleju rozpuszcza się i zatyka kanały olejowe. Oszczędności? A może silnik nie miał mocy uciągnąć rozrządu na łańcuchu...? Auto jest wręcz tragicznie słabe, nie możliwe jest wyprzedzanie na trasie, nawet utrzymanie stałej prędkości stanowi dla niego problem, SERIO. Jest niemożliwie głośny, ma źle zestrojona charakterystykę obrotów, do 3200 obr/min nie dzieje się nic, muł i dno, powyżej tej wartości zmieniają się fazy rozrządu, w mgnieniu oka obroty skaczą do 4 tys obrotów, jest ogromny hałas i trzeba zmieniać bieg i kolejna walka ze zmuleniem. Auto niby rodzinne, ale z tym silnikiem nie jest w stanie uciągnąć kierowcy i żony i 6 miesięcznego dziecka. Poza tym słabe wygłuszenie, powoduje podróż mocno uciążliwą i naprawdę męcząca. Do tego dochodzi wiele źle przemyślanych rozwiązań, jak możliwość otworzenia bagażnika tylko z przycisku w kabinie i na kluczyku - serwuje to ciągłe wycieczki tam i z powrotem. Silnik kiedy pracuje otwarta klapa bagażnika tańczy w jego rytm... Głupawe umieszczenie przełączników szyb powoduje ciągle ich szukanie i rozprasza kierowce. Fotele wyglądają ładnie ale są wyjątkowo wąskie i mają tylko cienką jednostopniową i za miękka gąbkę, co jest niewygodne. Sterowanie radiem, jest wygodne tylko z pilota za kierownicą ale na panelu radia jest już całkowicie nieintuicyjne, chociażby fakt że duże centralnie umieszczone pokrętło nie służy do jego włączania i wyłączania oraz regulacji głośności tylko do przedstawiania fal radiowych, brawo za ergonomię... Auto mimo małego i realnego przebiegu 60tys km i wieku 7 lat Zaczęło korodować na łączeniach blach na masce oraz pod spodem poszycia maski. Tragedia. Auto nie jest nawet porządnym samochodem, bo w stopniu miernym robi to co auto powinno robić. Polecam ten wytwór samochodopodobny omijać szerokim łukiem mimo pozorów jakie stwarza.
Silnik:
82 km / 1.2 PURE TECH
Rocznik:
2016
Przebieg:
60000
Spalanie:
6.0 l/100km
Odradzam
30.07.2023C4 grand picasso
(3.0)
Opinia:
Śmietnik który pochłaniał ogromne pieniądze, kupiony nowy, regularnie serwisowany, olej co 10 tys. Pasek rozrządu to nie jest nawet wada bo można wymienić go profilaktycznie za 700 zł co dwa lata lub 50000 i nic mu nie będzie natomiast największą wadą jest pochłanianie ogromnych ilosci
oleju u mnie po przebiegu 60000km.
1.0/10
1.0/10
7.0/10
Zalety:
Elastyczny, energiczny jak na trzy cylindry i kultularny w pracy.
Wady:
Śmietnik którego wymiana na nowy niczego nie zmieni
Silnik:
1.2 130km
Rocznik:
2015
Przebieg:
75000
Spalanie:
7.0 l/100km
Odradzam
30.09.2022Peugeot 208
(9.3)
Opinia:
Polecam silniczek jak najbardziej.W małym miejskim autku jak peugeot 208 dynamika jest zadowalająca, a ekonomia na prawdę cieszy .Moliwość instalacji LPG chodzi mi po głowie gdyż to by znaczyło że mimo kryzysu jeździł bym jak za dawnych czasów..za grosze :) Puki co auto nie sprawia
problemów, przejechane z 10.000km.Pasek rozrządu wygląda dobrze, a można go zrewidować przez korek wlewu oleju, świecąc latarką..Myślę że to najlepszy silnik do tego auta jeśli nie mamy rajdowych zapędów, a jak mamy to musimy szykować kupę kasy na naprawy nieudanych jednostek typu THP/VTI /1.2 VTI 110KM oraz zalewanie ich wyłącznie benzyna bez możliwości instalacji LPG...
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
fajna charakterystyka i moment obrotowy, dobra dynamika, dobre wyważenie jak na 3 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny
Wady:
220 tym nie polecisz..ale po co i gdzie? :)
Silnik:
82KM EB2 /EB2F
Rocznik:
2013
Przebieg:
102000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
15.05.2021peugeot 2008
(9.3)
Opinia:
Bardzo ekonomiczny samochód, zużycie paliwa między 4,8 ( miasto ) a 6,2 l/100km, brak kosztów związanych z turbiną, wyjątkowo przyjazny kierowcy - ergonomia, średnica koła kierownicy. Zdecydowanie polecam zwłaszcza do użytkowania w mieście.