Silnik PSA 1.2 12V PureTech 82KM EB2 / EB2F

90058
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 82KM EB2 / EB2F

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L.


Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Wadą silnika a w zasadzie jego osprzętu jest problematyczny pasek rozrządu który złuszcza się i doprowadza do poważnej awarii jednostki.Pasek pływa w kąpieli olejowej w której to dochodzi do  jego rozpuszczenia-złuszczenie, konsekwencją jest zatkanie układu smarowania co doprowadza do zatarcia silnika.Gdyby nie ta poważna wada konstrukcyjna można by śmiało polecić jednostkę,jest dynamiczna,oszczędna z wysoką kultura pracy. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (6.5)
Trwałość 6.1/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 8

Najbardziej awaryjna część

72%
4%
11%
2%
7%
3%
2%
Suma głosów: 329

Opinie użytkowników

11.08.2024 Peugeot 208
(4.0)
Opinia: Jak można zamieszczać w opisie silnika informacje, że sam silnik i osprzęt nie sprawia problemów, jeżeli o samym silniku mówi się aż tyle niedobrego. Przecież w krajach Europy Zachodniej trwają pozwy zbiorowe w związku z częstymi awariami tego silnika, które dotyczą problemów z nietrwałym paskiem
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: spalanie w mieście
Wady: silnik
  • Silnik: 1.2 PureTech 82 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 62500
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Odradzam
24.05.2024 Citroen C3 II Facelifting
(7.7)
Opinia: Wolnossący do spokojnej jazdy jest OK. Odnośnie pechowego rozrządu to u mnie po 10 latach i 80tys. kilometrów nic się nie działo. Pomimo tego i tak dla świętego spokoju zrobiłem no paskach Contitecha. Silnik nie lubi być zaniedbany i olej dostaje co zmianę co rok.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Daje rade z dołu, Niskie spalanie, Warkot R3
Wady: Warkot R3, Kultura pracy R3, Skomplikowany niepotrzebnie serwis, Przypadki wad materiałowych w rozrządzie
  • Silnik: 1.2 pureTech 82KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
13.01.2024 Citroen Cactus
(5.0)
Opinia: Cactus 2017 salon 82 km. Silnik nawet sobie o dziwo radzi to też przez masę około 960 kg Plastikowe auto następca trabanta ha ha. Tule żartów. Przebieg 57.000 oglądam pasek wydaje mi się że się luszczy. Dzwonie do salonu niby jest akcja wymiany
  • 3.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy,, wygodny nigdy nie zawiódł...gdyby nie pasek
Wady: Pasek, pierscienie, spalanie
  • Silnik: 1 2 82 km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 59.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
01.01.2024 c-elysse
(1.0)
Opinia: Bożeee jak dobrze że mamy internet , ja byłem o krok od kupna używanego c-elysse właśnie z tym 1.2 pure tech , tak sobie myśle aaaaa zobacze co ludzie mówią itp. a tu taka akcja ! kupujesz auto i sobie je zacierasz przez czyjś brak
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 1.2
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 87888
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
10.11.2023 C4 Cactus Shine automat
(3.7)
Opinia: Citroen C4 Cactus. 82 km. Serwis firmowy tragiczny - oszukują. Mokry pasek rozrządu rozpuszcza się i zapycha system olejowy. Ja po 115 tyś musiałem wymienić rozrząd i czyścić cały układ smarowania. Auto zjechało 200 km na lawecie bo awaria wystąpiła w trasie. Auto pali 8
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niska cena zakupu. Ładne wykonanie. Ekonomiczne. Fajnie pracuje skrzynia biegów zautomatyzowana.
Wady: Nadmierne zużywanie sprzęgła. Rozpuszczanie się paska rozrządu w oleju, zapychanie rozpuszczoną gumą układ smarowania - ryzyko zatarcia silnika. Serwis ma to gdzieś nie uznają wady. Pasek zamiast po 180 musiałem wymienić po 115 tyś i płukać cały układ. Dodatkowy koszt 1500 zł. Auto ma teraz
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam