Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów.
Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.
Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.
Opinia:
ASO miało te silniki na przeglądach. Wiedzieli co się święci LECZ SIEDZIELI CICHO. Znam udokumentowany przypadek, że silnik zatrzymał się jeszcze przed pierwszym przeglądem. Po oczyszczeniu smoka, wymianie paska rozrządu pracował jeszcze trochę, lecz i kolejny opasek padł... spalanie oleju jest gigantyczne !!!! Przebieg
- 60 kkm
Właściciele powinni rozważyć POZWANIE ZBIOROWE ASO DO SĄDU.
2.0/10
2.0/10
6.0/10
Wady:
słabe ciśnienie smarowania - zaciera się, duże zużycie oleju
Silnik:
B12XHT
Rocznik:
2017
Przebieg:
70
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
17.09.2023C$ Picasso II
(6.3)
Opinia:
Silnik, jeśli chodzi o użytkowanie jest rewelacyjny. Cichy, bardzo dynamiczny nawet do dużego auta (C4 Picasso), spalanie liczone średnio na 6.4 litra. Problemem jest niestety trwałość. Auto polskie, salonowe, jestem drugim właścicielem. Rocznik 2017 więc już po porwakach. Dzień po zakupie zrobiony pełny serwis w
ASO + akcja serwisowa odnośnie paska - przebieg 52 tys. Powiedziano w ASO, że pasek jest ok, wymiana rozrządu przy 160 tys. Nie przejechałem nawet 8 tys gdy stanąłem na drodze - brak ciśnienia oleju. Laweta i ASO. Diagnoza: pasek. Myślałem, że mnie trafi - przecież był przed chwilą sprawdzany i miał wytrzymać następne 100 tys km. Przy okazji wymienili rolki rozrządu, a które musiałem już płacić sam - producent odpowiada jedynie za pasek. 10 później awaria cewki zapłonowej - zmiana. Kolejne 10 tys awaria jednego ze spryskiwaczy - zmiana. Zaczął się pobór oleju
do poziomu szklanki na 1000 km. 105 tys - auto szarpie i na wysokich obrotach kopci na biało. Pojechałem już nie do ASO, tylko do dobrego mechanika. Diagnoza: na trzecim cylindrze całkowicie wypalone pierścienie, przedmuchy, słaba kompresja. Remont silnika. Auto już po gwarancji. Przewidywany koszt minimum 5 tys. Na chwilę obecną blok poszedł na honowanie, zmiana tłoków na dostosowane do szerszych pierścieni, oczywiście przy okazji panewki i nowy rozrząd. Mam nadzieję, że po tych poprawkach auto już będzie jeździć normalnie, bo naprawdę całą rodziną je bardzo polubiliśmy. Gdyby tylko ten księgowy Citroena nie odstawiał takich jaj... Mam nadzieję, że po wszystkich poprawkach ten silnik już fabrycznie będzie dopracowany.
1.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Świetna dynamika, niskie spalanie, dobrze wycieszenie i wysoka kultura pracy.
Wady:
Trwałość całej jednostki napędowej
Silnik:
1.2 PureTech 130KM
Rocznik:
2017
Przebieg:
105000
Spalanie:
6.4 l/100km
Polecam
03.08.2023c3 aircross - 130 KM
(9.0)
Opinia:
Wszystkim narzekającym powiem tak, jest to super silnik i dużo lepszy niż te wszystkie pseudo dobre silniki w autach niemieckich, które są PRZEREKLAMOWANE. Polecam wszystkim, kultura pracy silnika wyjątkowa, a komfort jazdy w moim c3 aircross nieporównywalny z innymi. Trzeba tylko terminowo realizować przeglądy i
nie oszczędzać na materiałach. To wszystko i szerokiej drogi.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
kultura jazdy
dynamika
cichy
relatywnie oszczędny
Wady:
Brak wad
Silnik:
130 KM
Rocznik:
2018
Przebieg:
56000
Spalanie:
7.4 l/100km
Polecam
03.08.2023C4 Picasso
(4.7)
Opinia:
Przy przebiegu 120k km wymiana rozrządu w serwisie, pasek wymieniony na nowszej generacji, nierozpuszczający się w oleju. Serwis wykrył po zdjęciu miski olejowej że sitko smoka jest zalepione i zassane do kanału pompy olejowej - dodatkowo wymiana pompy oleju. Zalecony olej 0w30 Ineo i
wymiana co 20k km XD... (Miałem zamiar wymieniać co 10k km)
Przy przebiegu 130k km tuż przed serwisem olejowym auto zaczęło sypać błędami: usterka silnika, niskie ciśnienie oleju; przechodziło w tryb awaryjny; na bagnecie nie widać poziomu oleju - wymiana oleju w serwisie i sprawdzenie błędów - serwis nie widzi problemu. Po wymianie oleju przejechane 3k km i znów nie ma wskazania oleju na bagnecie - uzupełniłem w trasie. Co ciekawe auto zadymiło z wydechu jedynie raz przy hamowaniu silnikiem na zwiększonych obrotach. Przy regularnej jeździe zero dymu.
Auto trafiło do serwisu na czyszczenie jakiegoś zaworu olejowego który może się zapychać po wymianie rozrządu i powodować ubytek oleju. Serwis po czyszczeniu zaworu zaplombował silnik i kazał jeździć 1k km - sprawdzenie zużycia oleju wykazało pobór 0,5l/1000km, producent przewiduje pobór do 0,3l/1000km. Serwis nie przewiduje naprawy, dostałem propozycję wymiany silnika na regenerowany przez fabrykę za 21k PLN (z robocizną) czyli 1/2 wartości auta XD. Serwis partycypuje w kosztach naprawy ale tylko jeśli auto było serwisowane w ASO, w przypadku aut importowanych z automatu odrzucają taką opcję i zostajesz sam na lodzie - producent umywa ręce od g#wna, które wyprodukował i sprzedał za ciężkie pieniądze.
Aktualnie sytuacja rozwojowa, będę dodawał info w miarę postępów - rezygnuję z usług ASO, diagnostyką problemu zajmie się zaufany mechanik.
Nie wiem jak nowsze generacje tego silnika bo czytam, że wprowadzają poprawki. Ta wersja, którą posiadam to tykająca bomba i odradzam zakup. Co ciekawe z informacji na forach wynika, że mniej wysilone wersje silnika też mają podobne problemy - prawdopodobnie wadliwy pierścień olejowy tłoków.
1.0/10
6.0/10
7.0/10
Zalety:
- fajna dynamika w mieście i na autostradzie dzięki turbinie, nie czuć że to tylko 1.2;
- ekonomiczne spalanie w cyklu mieszanym;
Wady:
- mokry pasek rozrządu;
- bierze olej;
Silnik:
130KM 1.2 PureTech
Rocznik:
2016
Przebieg:
145000
Spalanie:
6.3 l/100km
Odradzam
03.08.2023Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia:
Silnik fatalny. 90 tyś km i pobór oleju w ilości przynajmniej LITR na 1000 km? To jest SKANDAL, że szanujący się koncern motoryzacyjny zwany PSA a dziś Stellantis wypuszcza takie buble na rynek i sprzedaje ludziom za ciężkie pieniądze. Dodatkowo rozrząd specjalnej troski, czyli pasek
w oleju, który nie wiadomo kiedy padnie - czy po 80 czy 15 tysiącach kilometrów. DNO, KOSZTOWNA PSEUDOEKOLOGICZNA I PSEUDOOSZCZĘDNA ZABAWKA A NIE SILNIK. NIE POLECAM!!!
1.0/10
3.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, brzmienie jak na 3 cylindry, kultura pracy,