Citroen

Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

15391
Silnik 1.2 12V PureTech 130KM (EB2 DTS)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
Silnik 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów. Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (6.7)
Trwałość 5.2/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 4

Najbardziej awaryjna część

56%
11%
33%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

17.03.2021 Peugeot 5008
(8.0)
Opinia: Miałem obawy czy silnik daje radę w Peugeot 5008, ale okazały się bezpodstawne.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 130KM EB2DTS
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.10.2020 Peugeot 308
(7.3)
Opinia: Stan paska łatwo ocenić, wystarczy odkręcić korek wlewu oleju, pod którym widać pasek, łuszczące się paski były gładkie i odrywały sie od nich płaty gumy
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, oszczędny
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.02.2020 C5aircross
(8.0)
Opinia: kupowałem bez jazdy próbnej i jestem mile zaskoczony.Przy lekkiej nodze rewelacja.Oby tak dalej...
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: całokształt
Wady: zobaczymy jak będzie dalej...
  • Silnik: 130 1.2puretech
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
18.12.2019 Citroen C4
(6.0)
Opinia: C4 z 2015 , 1.2 130 KM, pasek zostal wymieniony przy 80 tys. km na wlasny koszt, wygladal jak by sie luszczyl, W serwisie rekomendowali jazde dalej bez wymiany , twierdzili ze jest wszystko ok - problem tutaj nie znany(UK), jak dla mnie auto super, robie dziennie 120 km autostrada, absolutnie auto bezawaryjne.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: silnik dynamiczny
  • Silnik: 130KM/1.2 PurTech
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 93000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
25.09.2019 Citroen C4
(8.3)
Opinia: od 1.5 roku jeżdżę cytrynką c4 kupioną od 1 właściciela z polskiego salonu. Jeśli chodzi o trwałość to jedynym mankamentem były zaślepki wlewu oleju - były one pękniete. Cena wymiany takich zaślepek z Citroenie było wycenione na +/- 300zł a w serwisie Peugeota na 100
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 54500
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam