Popularne na rynku

Silnik PSA 1.2 12V PureTech 130KM EB2 DTS

79552
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 130KM EB2 DTS

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel
Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 130KM ma zastosowanie w samochodach koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, oparty częściowo na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy. Silnik świetnie „zbiera się” już od 2000 obrotów.


Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu. Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu!!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę już przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki. Odpowiada za to złej jakości pasek, który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.


Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 20) (6.5)
Trwałość 4.7/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 9

Najbardziej awaryjna część

75%
3%
13%
3%
3%
2%
3%
Suma głosów: 197

Opinie użytkowników

17.11.2023 crossland
(3.3)
Opinia: ASO miało te silniki na przeglądach. Wiedzieli co się święci LECZ SIEDZIELI CICHO. Znam udokumentowany przypadek, że silnik zatrzymał się jeszcze przed pierwszym przeglądem. Po oczyszczeniu smoka, wymianie paska rozrządu pracował jeszcze trochę, lecz i kolejny opasek padł... spalanie oleju jest gigantyczne !!!! Przebieg
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Wady: słabe ciśnienie smarowania - zaciera się, duże zużycie oleju
  • Silnik: B12XHT
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 70
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
17.09.2023 C$ Picasso II
(6.3)
Opinia: Silnik, jeśli chodzi o użytkowanie jest rewelacyjny. Cichy, bardzo dynamiczny nawet do dużego auta (C4 Picasso), spalanie liczone średnio na 6.4 litra. Problemem jest niestety trwałość. Auto polskie, salonowe, jestem drugim właścicielem. Rocznik 2017 więc już po porwakach. Dzień po zakupie zrobiony pełny serwis w
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetna dynamika, niskie spalanie, dobrze wycieszenie i wysoka kultura pracy.
Wady: Trwałość całej jednostki napędowej
  • Silnik: 1.2 PureTech 130KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
03.08.2023 c3 aircross - 130 KM
(9.0)
Opinia: Wszystkim narzekającym powiem tak, jest to super silnik i dużo lepszy niż te wszystkie pseudo dobre silniki w autach niemieckich, które są PRZEREKLAMOWANE. Polecam wszystkim, kultura pracy silnika wyjątkowa, a komfort jazdy w moim c3 aircross nieporównywalny z innymi. Trzeba tylko terminowo realizować przeglądy i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: kultura jazdy dynamika cichy relatywnie oszczędny
Wady: Brak wad
  • Silnik: 130 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
03.08.2023 C4 Picasso
(4.7)
Opinia: Przy przebiegu 120k km wymiana rozrządu w serwisie, pasek wymieniony na nowszej generacji, nierozpuszczający się w oleju. Serwis wykrył po zdjęciu miski olejowej że sitko smoka jest zalepione i zassane do kanału pompy olejowej - dodatkowo wymiana pompy oleju. Zalecony olej 0w30 Ineo i
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - fajna dynamika w mieście i na autostradzie dzięki turbinie, nie czuć że to tylko 1.2; - ekonomiczne spalanie w cyklu mieszanym;
Wady: - mokry pasek rozrządu; - bierze olej;
  • Silnik: 130KM 1.2 PureTech
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Odradzam
03.08.2023 Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia: Silnik fatalny. 90 tyś km i pobór oleju w ilości przynajmniej LITR na 1000 km? To jest SKANDAL, że szanujący się koncern motoryzacyjny zwany PSA a dziś Stellantis wypuszcza takie buble na rynek i sprzedaje ludziom za ciężkie pieniądze. Dodatkowo rozrząd specjalnej troski, czyli pasek
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, brzmienie jak na 3 cylindry, kultura pracy,
Wady: Fatalne wykonanie, pobór oleju, trwałość, kosztowny serwis, nieprzemyślane rozwiązanie rozrządu.
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 92000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Odradzam