Popularne na rynku

Silnik PSA 1.2 12V PureTech 110KM EB2 DT

96166
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 110KM EB2 DT

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.


Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.


Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km lub 6 lat /pracujący w oleju
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (7.2)
Trwałość 5.9/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 8

Najbardziej awaryjna część

74%
1%
11%
1%
7%
1%
5%
Suma głosów: 360

Opinie użytkowników

02.07.2024 Citroen C4 II
(9.3)
Opinia: Wdzięczny silnik, jeśli potrafi się o niego zadbać. Niewątpliwie ma atuty w postaci dobrej dynamiki jazdy oraz stosunkowo niskiego spalania. Kultura pracy jak na 3 cylindrowy silnik na wysokim poziomie. Rozrząd wymieniłem przy 70tys na wszelki wypadek, mimo iż pasek wyglądał ok.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika jazdy już od niskich obrotów Kultura pracy Niskie spalanie
Wady: Warto zwrócić uwagę na rozrząd i w porę reagować. U mnie co prawda problemu nie było, ale i tak profilaktycznie rozrząd wymieniłem i pilnuje interwału wymiany oleju co 10tys.
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.04.2024 Cactus
(5.3)
Opinia: Niestety silnik nie dojechał do 130 000 km przebiegu - po asoserwisowej wymianie paska rozrządu zaczął brać około litra oleju na 1000 km i ostatecznie przestał jeździć po paru tysiącach km później. Dla zwykłego klienta producent nie przewidział ani wymiany tłoków z pierścieniami, ani części
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie przy dość dobrej dynamice - taki francuski TSI.
Wady: Łuszczący się pasek rozrządu, nagar gromadzący się na tłokach i zaworach przy jeździe na krótkich dystansach, na "koniec" silnika spalanie ok. litra oleju na 1000 km; silnik głośny na wolnych obrotach i przy niskich prędkościach.
  • Silnik: 110 KM / Citroen Cactus
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Odradzam
17.11.2023 Citroen C4 Cactus
(7.0)
Opinia: Silnik dobrze dobrany do miejskiego auta, które waży około 1000 kg. W przypadku spokojnej jazdy i właściwej eksploatacji odwdzięcza się przyzwoitą ekonomiką jazdy. Nie jest to demon prędkości i mocy, bo z założenia nie miał nim być.
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: zużycie paliwa, tanie części eksploatacyjne
Wady: promlemy z rozrządem
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.04.2023 opel grandland x
(5.3)
Opinia: Uwaga na rozrząd, wada nadal występuje. Co prawda serwis twierdzi że była akcja serwisowa wymiany rozrządu dla roczników do 2017, a potem problem usunięto, ale to nieprawda. W silniku z 2020 przy przebiegu 60 tys rozpadający się pasek doprowadził do zatkania układu olejowego. Cudem tylko
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cichy, dosyć żwawy, oszczędny
Wady: rozrząd się sypie, ryzyko awarii duże, producent nadal stosuje wybrakowany pasek a twierdzi że problem nie istnieje
  • Silnik: 130 puretech
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
31.01.2023 C4
(6.0)
Opinia: Wymiana rozrzadu co 50tys km ,wymiana świec co 20tys km , skarbonka bez dna
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Te same co w innych nowych autach
Wady: Silnik ,swiece co 20tys km wymiana start/stop
  • Silnik: Silnik PSA 1.2 PureTech
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam