Popularne na rynku

Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)

62676
Silnik 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 DT)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.2 PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B i C koncernu PSA. Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tm daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania. Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po pracujący w oleju
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (7.4)
Trwałość 6.4/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 4

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
9%
2%
2%
1%
18%
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

21.07.2021 308 2016r.
(7.5)
Opinia: POLECAM 100%. Samochód ma przejechane 170 tyś km. i żadnych awarii !!. Samochód jeszcze na oryginalnym rozrządzie. Nie ma najmniejszych problemów. Artykuł mam wrażenie pisany z wiedzy " zasłyszanej" od ludzi którzy nigdy nie jeździli 1,2 THP.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, dynamika, kultura pracy, śmiesznie tanie części - koszt rozrządu z robocizną 600zł ( oryginalne części)
Wady: brak
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
25.10.2020 Opel Crossland
(9.7)
Opinia: POLECAM. W Crosslandzie na liczniku 50 tys. km i żadnych problemów. Silnik sprawuje się bez zastrzeżeń, pasek systematycznie kontrolowany wygląda OK. Pozostałe podzespoły funkcjonują bez uwag. Spalanie na poziomie 5,4-5,7l/100 km. Nie zauważyłem zużycia oleju, wymiana co 15 tys.km, nie dolewam .Auto godne polecenia, silnik
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dobra dynamika - umiarkowane spalanie - bezawaryjność
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 1,2 110kM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
01.09.2020 2008
(2.7)
Opinia: Mimo wady fabrycznej, peugeot odmawia zwrotu kosztów naprawy
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: dynamiczny
Wady: awaryjny
  • Silnik: 110 KM/Pure Tech Turbo
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 68000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
17.07.2020 Citroen
(5.7)
Opinia: Silnik wadliwy w okresie do 2017 roku. Chodzi oczywiście o pasek rozrządu, którego łuszczenie powoduje kolejne uszkodzenia. U mnie zaistniało to po przejechaniu 60 tyś. kilometrów, pomimo przeglądów i wymian oleju co rok i co ok. 12 tyś kilometrów. Producent jest świadom wady i w
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, elastyczny, oszczędny.
Wady: Do roku produkcji 2017 istotna wada fabryczna.
  • Silnik: PureTech 1.2 110 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 60 000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam
21.10.2019 Peugeot 2008
(4.3)
Opinia: witam, posiadam SAMOCHOD PEUGEOT 2008 rocznik 2015 , awaria swiec, czyszczony smok olejowy, teraz znowu błąd awaria silnika, przy predkosci 110 -130 km zapala sie serwis błąd P15A8, CZY MOZNA TO UZNAC ZA WADE FABRYCZNA I ZGLASZAC DO PEUGEOTA PISMO O NAPRAWE TEGO SAMOCHODU ? pozdrawiam
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 1,2 110km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 77000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam