Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech mHEV 136KM EB2LTDH2 montowana jest od 2023 roku w samochodach Citroen, Peugeot a także Alfa Romeo, Jeep i Opel. To najnowsza konstrukcja koncernu PSA, która została częściowo oparta na znanej z poprzednich lat jednostce 1.2 PureTech. Nowa wersja została wyposażona w łańcuch rozrządu eliminując wadliwy pasek który się łuszczył. Ponadto silnik otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz silnik elektryczny wbudowany w dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Trzeba nadmienić, że silnik w porównaniu o starszej wersji pracuje w cyklu Millera co zdecydowanie przełożyło się na lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa. Z racji tego że jest to miękka hybryda mamy tutaj dodatkową instalację elektryczną 48V, w której skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 21KM oraz baterii z pojemnością 0.89kWh. Ten wspólny układ daje możliwość ruszania pojazdu w trybie elektrycznym jak również jego wspomagania podczas przyspieszania. Trzeba nadmienić iż koncern PSA skonstruował nową skrzynię biegów o nazwie e-DCS6 specjalnie do modeli hybrydowych.
Nowa 6- stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została wyposażona w silnik elektryczny co przekłada się świetną współpracę z całym napędem. Silnik został wyposażony seryjnie w system start&stop co wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 136 KM
Moment obrotowy: 230 Nm
Pojemność baterii: 0.89 kWh
Moc silnika EV: 21 KM
Moment obrotowy EV: 51 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 136 KM
Moment obr. systemu: 230 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |