Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.2 PureTech 75KM GPF EB2 FAD ma zastosowanie w samochodach segmentu B modeli Peugeot 208 oraz Opel Corsa F.
Silnik trzycylindrowy wolnossący bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy wszedł do produkcji w 2017 roku.Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6.
Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Jednostka charakteryzuje się niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |