Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech mHEV 100KM EB2LTEDH2 montowana jest od 2024 roku w samochodach Citroen C4 oraz Fiat 600. To najnowsza konstrukcja koncernu PSA, która została częściowo oparta na znanej z poprzednich lat jednostce 1.2 PureTech. Nowa wersja została wyposażona w łańcuch rozrządu eliminując wadliwy pasek który się łuszczył. Ponadto silnik otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz silnik elektryczny wbudowany w dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Trzeba nadmienić, że silnik w porównaniu o starszej wersji pracuje w cyklu Millera co zdecydowanie przełożyło się na lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa. Z racji tego że jest to miękka hybryda mamy tutaj dodatkową instalację elektryczną 48V, w której skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 28KM oraz baterii z pojemnością 0.89kWh. Ten wspólny układ daje możliwość ruszania pojazdu w trybie elektrycznym jak również jego wspomagania podczas przyspieszania. Trzeba nadmienić iż koncern PSA skonstruował nową skrzynię biegów o nazwie e-DCS6 specjalnie do modeli hybrydowych.
Nowa 6- stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została wyposażona w silnik elektryczny co przekłada się świetną współpracę z całym napędem. Silnik został wyposażony seryjnie w system start&stop co wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 100 KM
Moment obrotowy: 205 Nm
Pojemność baterii: 0.89 kWh
Moc silnika EV: 28 KM
Moment obrotowy EV: 55 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 100 KM
Moment obr. systemu: 205 Nm
Citroen C4 III 1.2 12V PureTech mHEV 100KM ë-DSC6 (EB2LTEDH2)
Peugeot 208 II FL 1.2 12V PureTech mHEV 100KM (EB2LTEDH2)
Fiat 600 1.2 12V T3 Mild Hybrid 100KM DCT (EB2LTEDH2)
Jeep Avenger 1.2 12V T3 e-Hybrid DCT6 100KM (EB2LTEDH2)
Opel Corsa F FL 1.2 12V Turbo Hybrid 48V 101KM (EB2LTEDH2)
Opel Frontera C 1.2 12V Turbo Hybrid 48V 100KM (EB2LTEDH2)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Citroen C4 III 1.2 12V PureTech mHEV 100KM ë-DSC6 (EB2LTEDH2)
Peugeot 208 II FL 1.2 12V PureTech mHEV 100KM (EB2LTEDH2)
Fiat 600 1.2 12V T3 Mild Hybrid 100KM DCT (EB2LTEDH2)
Jeep Avenger 1.2 12V T3 e-Hybrid DCT6 100KM (EB2LTEDH2)
Opel Corsa F FL 1.2 12V Turbo Hybrid 48V 101KM (EB2LTEDH2)
Opel Frontera C 1.2 12V Turbo Hybrid 48V 100KM (EB2LTEDH2)