Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 110KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach.
Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp. Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.
Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Citroen C3 III 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Citroen C3 III FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Citroen C3 Aircross 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2 ADT)
Citroen C3 Aircross FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Citroen C4 Cactus I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Citroen Berlingo III 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Peugeot 2008 I FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot 308 II FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot 308 III 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot Rifter 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Fiat Doblo III 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Opel Astra L 1.2 12V Turbo 110KM GPF (F12XHL)
Opel Crossland X 1.2 12V Turbo 110KM GPF (D12XHL)
Opel Crossland 1.2 12V Turbo 110KM GPF (F12XHL)
Opel Combo E Life 1.2 12V Turbo 110KM (F12XHL)
Toyota ProAce City Verso 1.2 12V VVT-i 110KM (EB2ADT)
| Średnia (głosów: 4) | (7.8) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 7.3/10 |
Citroen C3 III 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Citroen C3 III FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Citroen C3 Aircross 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2 ADT)
Citroen C3 Aircross FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Citroen C4 Cactus I FL 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Citroen Berlingo III 1.2 12V PureTech 110KM (EB2 ADT)
Peugeot 2008 I FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot 308 II FL 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot 308 III 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Peugeot Rifter 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Fiat Doblo III 1.2 12V PureTech 110KM GPF (EB2ADT)
Opel Astra L 1.2 12V Turbo 110KM GPF (F12XHL)
Opel Crossland X 1.2 12V Turbo 110KM GPF (D12XHL)
Opel Crossland 1.2 12V Turbo 110KM GPF (F12XHL)
Opel Combo E Life 1.2 12V Turbo 110KM (F12XHL)
Toyota ProAce City Verso 1.2 12V VVT-i 110KM (EB2ADT)