Silnik PSA 1.2 12V PureTech 101KM GPF EB2 ADTD

4170
Silnik PSA 1.2 12V PureTech 101KM GPF EB2 ADTD

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.2 PureTech 101KM GPF EB2 ADTD  od roku 2019  jest stosowany w samochodach koncernu PSA oraz Opel a od 2023 znajdziemy go również pod maską Jeepa Avenger. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.



Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

61%
2%
18%
2%
9%
2%
5%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

04.02.2024 Jeep
(6.3)
Opinia: Najnowsza odmiana silnika 1.2 puretech ma łańcuch, zamiast mokrego paska rozrządu.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mało pali jak na moc
Wady: Czas pokaże
  • Silnik: EB2ADTD
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 23000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
10.10.2023 Opel Corsa F
(8.0)
Opinia: Ogólnie silnik godny polecenia , pod warunkiem wymiany oleju max co 10 000 km. Przy zastosowaniu oleju 0w30, oleju praktycznie nie ubywa. Przy 0w20 trzeba dolać 0,5 L po przejechaniu 3500-5000 km Oryginalnie zamontowany pasek rozrządu (Dayco) w mieszanym trybie jazdy wytrzymuje 60 000 km.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy Niskie zużycie paliwa Dynamika
Wady: Mało trwały i nieco kłopotliwy w wymianie mokry pasek rozrządu.
  • Silnik: 1.2 PureTech 101KM GPF EB2 ADTD
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 63500
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam