Silnik PSA 1.2 PureTech 101KM GPF EB2 ADTD od roku 2019 jest stosowany w samochodach koncernu PSA oraz Opel a od 2023 znajdziemy go również pod maską Jeepa Avenger. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.
Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 2) | (7.2) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 7.5/10 |