Toyota

Silnik Toyota 1.33 16V Dual VVT-i 99KM-101KM 1NR-FE

94731
Silnik Toyota 1.33 16V Dual VVT-i 99KM-101KM 1NR-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.33 16V Dual VVT-i  o mocy 99 lub 101KM wszedł do produkcji w 2009 roku zastępując wysłużoną jednostkę 1.4 97KM i miał szerokie zastosowanie w modelach Toyoty. Jednostka charakteryzuje się dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania. Trzeba wspomnieć o partii silników z początkowych lat produkcji, które cierpiały na poważną awarię pierścieni przy przebiegach 50-60tys/km!


Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i  wyposażona w system zmiennych faz rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwał konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wadliwe pierścienie-partia silników z pierwszych lat produkcji !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silniki z początku lat produkcji miały wadliwe pierścienie (partia silników)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.2)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

68%
6%
9%
2%
3%
7%
5%
Suma głosów: 187

Opinie użytkowników

15.09.2023 Yaris 2
(9.0)
Opinia: Nie do zdarcia, po 260tys km po odpaleniu cisza jak w nowym aucie, na trasie 160km/h nie problem. Spalanie rozsądne. Wymiana filtra i oleju dziecinnie prosta, nie trzeba kanału ani nawet podnosić na lewarku. Żebym nie musiał dolewać płynu do spryskiwaczy to maske raz do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy, bezobsługowość.
Wady: Jak to benzyna, żwawiej przyspiesza przy wyższych obrotach.
  • Silnik: 101KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.05.2023 Yaris III, 1.33
(9.0)
Opinia: Samochód bezawaryjny , i bardzo tani w utrzymaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie w trasie do 110km/h to około 6l. Słabe przyspieszenie powyżej 110 km/h
Wady: Głośny w trasie, Dużo pali w mieście,
  • Silnik: 99KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 113000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
04.03.2020 Auris II
(9.0)
Opinia: Do silnika zalecany jest olej 0w20 ew. 5w30 ACEA A5/B5 API SL, SM lub SN. W samochodach po flotowych często zalewany olejem 10W30 co źle wpływa na silnik. Jeśli olej SAE 0W-20 nie jest dostępny, można zastosować olej SAE 5W-30. Jednak podczas kolejnej wymiany oleju powinien zostać zastąpiony olejem
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - cichy - elastyczny - przydatny 6 bieg na trasie
Wady: ma skłonności do odkładania się nagaru
  • Silnik: 1.33/ 99KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 120 000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
23.02.2019 Yaris III
(9.3)
Opinia: Dobry silnik, w Yarisie daje radę.Lubi wyższe obroty. Na trasie przydatny 6 ty bieg. Zero problemów z silnikiem przy tym przebiegu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.33/99KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013/59000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
03.02.2019 Toyota Yaris III
(9.0)
Opinia: Cudowna jednostka do małych samochodów. Używałem Yarisa z tym silnikiem na nauce jazdy i w ekstremalnych warunkach eLki, na LPG, przelatał 260000 i nawet nie zaczął brać oleju
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.33 DualVVti 73kW/99KM 1NR-FE
  • Rocznik / Przebieg: 2012 260000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię