Popularne na rynku

Silnik 1.33 16V Dual VVT-i 1NR-FE

61551
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 1.33 16V Dual VVT-i 1NR-FE

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 1.33 VVT-i  o mocy 99KM wszedł do produkcji w 2009 r. zastępując wysłużoną jednostkę 1.4 97KM i miał szerokie zastosowanie w modelach Toyota. Konstrukcja przeznaczona do większości modeli Toyota segmentu B oraz C, charakteryzuje się dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania.Trzeba wspomnieć o partii silników z początkowych lat produkcji, które cierpiały na poważną awarię pierścieni przy przebiegach 50-60tys/km!!! Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i  wyposażona w system zmiennej fazy rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwał konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wadliwe pierścienie-partia silników z pierwszych lat produkcji !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silniki z początku lat produkcji miały wadliwe pierścienie (partia silników)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

62%
7%
10%
3%
4%
9%
6%
Suma głosów: 114

Opinie użytkowników

04.03.2020 Auris II
(9.0)
Opinia: Do silnika zalecany jest olej 0w20 ew. 5w30 ACEA A5/B5 API SL, SM lub SN. W samochodach po flotowych często zalewany olejem 10W30 co źle wpływa na silnik. Jeśli olej SAE 0W-20 nie jest dostępny, można zastosować olej SAE 5W-30. Jednak podczas kolejnej wymiany oleju powinien zostać zastąpiony olejem
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - cichy - elastyczny - przydatny 6 bieg na trasie
Wady: ma skłonności do odkładania się nagaru
  • Silnik: 1.33/ 99KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 120 000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
23.02.2019 Yaris III
(9.3)
Opinia: Dobry silnik, w Yarisie daje radę.Lubi wyższe obroty. Na trasie przydatny 6 ty bieg. Zero problemów z silnikiem przy tym przebiegu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.33/99KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013/59000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
03.02.2019 Toyota Yaris III
(9.0)
Opinia: Cudowna jednostka do małych samochodów. Używałem Yarisa z tym silnikiem na nauce jazdy i w ekstremalnych warunkach eLki, na LPG, przelatał 260000 i nawet nie zaczął brać oleju
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.33 DualVVti 73kW/99KM 1NR-FE
  • Rocznik / Przebieg: 2012 260000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
02.09.2017 Grzegorz
(10.0)
Opinia: Silnik mam Yarisie z 2011 roku od początku w naszych rękach autem jeździ żona ja sporadycznie,jesteśmy bardzo zadowoleni.Auto użytkowane w mieście i na krótkich 20-30km po za miastem,spisuje się bardzo dobrze moc przyspieszenie w jak najlepszym porządku.Spalanie w granicach 6.4 maksymalnie 7.8L na trasie poniżej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Yaris/98KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011r/137.tys
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam