Silnik Toyota 1.33 16V Dual VVT-i o mocy 99 lub 101KM wszedł do produkcji w 2009 roku zastępując wysłużoną jednostkę 1.4 97KM i miał szerokie zastosowanie w modelach Toyoty. Jednostka charakteryzuje się dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania. Trzeba wspomnieć o partii silników z początkowych lat produkcji, które cierpiały na poważną awarię pierścieni przy przebiegach 50-60tys/km!
Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i wyposażona w system zmiennych faz rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silniki z początku lat produkcji miały wadliwe pierścienie (partia silników)
Średnia (głosów: 6) | (9.2) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 8.2/10 |