Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6 16V VVT ecoFLEX 115KM B16XER wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Mokka A, Astra JFL . Silnik zastąpił wersję A16XER która nie spełniał wymaganych norm spalin.Odmiana została oparta na starszej wersji w której wprowadzono kilka modyfikacji aby mogła spełniać rygorystyczne normy spalin Euro 6 . Silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu z wtryskiem wielopunktowy a rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada na przebieg 150.000km lub 10 lat.
Nowinka w silniku jest to brak klasycznego EGR-u, zostało zastosowane inne bardziej przyjazne rozwiązanie, które umożliwia samoczyszczenie. Uwaga na luzy zaworowe, są regulowane przez szklankowe popychacze które trzeba regulować co 100tys/km . Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały a części oraz serwis nie należy do kosztownych .Minusem może być zbyt duże spalanie jednak rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |