Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Miękka hybryda VW 2.0 16V TFSI mHEV EA888evo4 DMTA o mocy 265KM stosowana od 2020 roku w modelach Audi A4, A5, A6, A7 i Q5. Silnik występuję z instalacją 48V i spełnia normy spalin Euro6d. W skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu.. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.
Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin CO2.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 265 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Pojemność baterii: 0.15 kWh
Moc silnika EV: 3 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 265 KM
Moment obr. systemu: 370 Nm
Audi A4 B9 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A5 F5 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A6 C8 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A6 C8 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A7 4K 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A7 4K FL 45 TFSI 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi Q5 FY FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DPUA)
Porsche Macan ’21 2.0 16V TFSI evo 265KM (DMTD)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Audi A4 B9 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A5 F5 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A6 C8 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A6 C8 FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A7 4K 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi A7 4K FL 45 TFSI 265KM Mild Hybrid (DMTA)
Audi Q5 FY FL 45 TFSI Evo 265KM Mild Hybrid (DPUA)
Porsche Macan ’21 2.0 16V TFSI evo 265KM (DMTD)