Toyota

Silnik Toyota 3.0 V6 24V VVT-i 186KM-223KM 1MZ-FE

1401
Silnik Toyota 3.0 V6 24V VVT-i 186KM-223KM 1MZ-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.0 V6 24V VVT-i 186KM-223KM 1MZ-FE był stosowany w latach 1998-2008 w modelach Toyota Camry oraz Lexus RX. Jest to kolejna odmiana z rodziny MZ, która została wyposażona w system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Jednostka w całości wykonana z aluminium (blok oraz głowica) i  wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku.


Konstrukcja trwała jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak zabrudzenia przepustnic, awarie regulatora faz VVT-i. Ponadto przy większych przebiegach kierowcy sygnalizują zbieranie się nagaru w kolektorach. Poza tym silnik bardzo dobrze się sprawuje, jest dynamiczny a jego kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • zbieranie się nagaru
  • awarie przepustnicy
  • awarie leguratora zmiennych faz VVT-i

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia normy spalin Euro 3/4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami