Toyota

Silnik Toyota 3.5 V6 24V Dual VVT-i 276KM 2GR-FE

3809
Silnik Toyota 3.5 V6 24V Dual VVT-i 276KM 2GR-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.5 V6 24V Dual VVT-i 276KM 2GR-FE zadebiutował w roku 2004 i był montowany w samochodach Toyota Camry XV40 oraz Lexus RX i ES. Konstrukcja V6 z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i  oraz system zmiennej geometrii klap ACIS. Jednostka ma hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych, elektryczną przepustnice ETCS oraz układ zapłonowy DIS-6 z pojedynczymi cewkami.


Silnik miał kilka poważnych problemów takich jak pękanie przewodów olejowych doprowadzających olej do regulatora faz. Kolejna przypadłość znana z wcześniejszych odmian silników serii GR to awaria regulatorów faz podczas rozruchu silnika. Bardzo często dochodzi do zabrudzenia przepustnicy, objawy tej usterki to falowanie obrotów, czasami nie wystarczy jej czyszczenie a konieczna jest wymiana całego kompletu. Na plus trzeba zapisać bardzo dobre osiągi, świetną dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • częste zabrudzenia przepustnicy
  • awarie regulatora faz
  • pękające przewody olejowe doprowadzające olej do regulatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 5W20/5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik spełnia normy spalin Euro 4/5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami