Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Toyota R6 / V6 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 3.5 V6 24V Dual VVT-i 276KM 2GR-FE zadebiutował w roku 2004 i był montowany w samochodach Toyota Camry XV40 oraz Lexus RX i ES. Konstrukcja V6 z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii klap ACIS. Jednostka ma hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych, elektryczną przepustnice ETCS oraz układ zapłonowy DIS-6 z pojedynczymi cewkami.
Silnik miał kilka poważnych problemów takich jak pękanie przewodów olejowych doprowadzających olej do regulatora faz. Kolejna przypadłość znana z wcześniejszych odmian silników serii GR to awaria regulatorów faz podczas rozruchu silnika. Bardzo często dochodzi do zabrudzenia przepustnicy, objawy tej usterki to falowanie obrotów, czasami nie wystarczy jej czyszczenie a konieczna jest wymiana całego kompletu. Na plus trzeba zapisać bardzo dobre osiągi, świetną dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin Euro 4/5
| Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |