Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Toyota R6 / V6 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 3.5 V6 24V D4 VVT-i 307KM-317KM 2GR-FSE był produkowany w latach 2004-2020 i miał zastosowanie w szeregu modeli Lexus. Można śmiało powiedzieć że jest to bliźniacza konstrukcja mniejszej odmiany 3.0 V6 z rodziny GR. To klasyczna V6-stka z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii klap ACIS. Silnik posiada hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych oraz połączony układ wtryskowy D-4S.
Niestety silnik cierpi na dosyć poważne awarie takie jak zatarcie piątego cylindra spowodowane wada konstrukcji -miejscowe przegrzewanie. Kolejna przypadłość, która występowała w latach 2007-2008 to pękające sprężyny zaworowe oraz pękanie regulatora faz rozrządu zwłaszcza przy rozruchu silnika. Z mniej uciążliwych i kosztownych to usterki czujników cewki zapłonowej, sondy lambdy oraz drobnej elektroniki. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz świetne osiągi. Trzeba nadmienić że ta odmiana była stosowana do napędu hybrydowego w Lexusie GS450h.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Silnik spełnia normy spalin Euro 5
| Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |