Toyota

Silnik Toyota 3.5 V6 24V D4 VVT-i 307KM-317KM 2GR-FSE

2944
Silnik Toyota 3.5 V6 24V D4 VVT-i 307KM-317KM 2GR-FSE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.5 V6 24V D4 VVT-i 307KM-317KM 2GR-FSE był produkowany w latach 2004-2020 i miał zastosowanie w szeregu modeli Lexus. Można śmiało powiedzieć że jest to bliźniacza konstrukcja mniejszej odmiany 3.0 V6 z rodziny GR. To klasyczna V6-stka z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i  oraz system zmiennej geometrii klap ACIS. Silnik posiada hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych oraz połączony układ wtryskowy D-4S.


Niestety silnik cierpi na dosyć poważne awarie takie jak zatarcie piątego cylindra spowodowane wada konstrukcji -miejscowe przegrzewanie. Kolejna przypadłość, która występowała w latach 2007-2008 to pękające sprężyny zaworowe oraz pękanie regulatora faz rozrządu zwłaszcza przy rozruchu silnika. Z mniej uciążliwych i kosztownych to usterki czujników cewki zapłonowej, sondy lambdy oraz drobnej elektroniki. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz świetne osiągi. Trzeba nadmienić że ta odmiana była stosowana do napędu hybrydowego w Lexusie GS450h.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awaria zatarcia piatego cylindra !!!
  • awarie regulatora faz rozrządu
  • aware czujnika cewki zapłonowej
  • awarie czujnika sondy lambdy
  • pęknięcia spreżyn zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik spełnia normy spalin Euro 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami