Toyota

Silnik Toyota 3.0 R6 24V VVT-i 213KM-222KM 2JZ-GE

1504
Silnik Toyota 3.0 R6 24V VVT-i 213KM-222KM 2JZ-GE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.0 R6 24V VVT-i 213KM-222KM 2JZ-GE wszedł do produkcji w 1997 roku i był stosowany do roku 2007 w kilku modelach Lexus. To odmiana silnika z rodziny 2JZ, która została wyposażona w system zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz nowszy układ zapłonowy typu DIS-3.


Silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny jedynie przy wyższych przebiegach mogą pojawiać się ubytki oleju i awarie czujników elektronicznych, których w tym modelu jest sporo. Poza tym silnik jest dynamiczny jego kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie jak również osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie czujników elektroniki
  • przy wyższysch przebiegach pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0-5.0 L, typ oleju: 5W30/5W40, wymiana po po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami