Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Subaru 2.4 16V Boxer D-4S Dual AVCS 234KM FA24D produkcji japońskiej wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Subaru BRZ II oraz Toyota GR86. Jednostka benzynowa typu Boxer, która powstała na bazie konstrukcji FA. Całość wykonana została z aluminium – blok oraz głowica, co miało wpłynąć na obniżenie wagi. Silnik posiada wtrysk bezpośredni i wielopunktowy D-4S Toyota oraz system zmiennych faz rozrządu Subaru AVCS. W silniku zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu, który jest trwały oraz bezobsługowy .
Jednostka uchodzi za trwałą jednak użytkownicy sygnalizują kilka poważnych problemów. Pierwsze z nich to pobór oleju związany z awaryjnym uszczelniaczem silnika. Kolejną problematyczną sprawą jest spadek ciśnienia oleju przy pokonywaniu zakrętów za co odpowiada źle zaprojektowana konstrukcja. Trzeba nadmienić iż silnik wymaga regulacji zaworów co 100 tys/km co wiąże się z dosyć dużymi kosztami. Poza tym kierowcy będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |