Subaru

Silnik Subaru 2.4 16V Boxer D-4S Dual AVCS 234KM FA24D

166
Opublikowane 4 listopada 2025 r.
Silnik Subaru 2.4 16V Boxer D-4S Dual AVCS 234KM FA24D

Silniki benzynowe Subaru są stosowane w samochodach marki

  • Subaru

Silnik Subaru 2.4 16V Boxer D-4S Dual AVCS 234KM FA24D produkcji japońskiej wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Subaru BRZ II oraz Toyota GR86. Jednostka benzynowa typu Boxer, która powstała na bazie konstrukcji FA. Całość wykonana została z aluminium – blok oraz głowica, co miało wpłynąć na obniżenie wagi. Silnik posiada wtrysk bezpośredni i wielopunktowy D-4S Toyota oraz system zmiennych faz rozrządu Subaru AVCS. W silniku zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu, który jest trwały oraz bezobsługowy .


Jednostka uchodzi za trwałą jednak użytkownicy sygnalizują kilka poważnych problemów. Pierwsze z nich to pobór oleju związany z awaryjnym uszczelniaczem silnika. Kolejną problematyczną sprawą jest spadek ciśnienia oleju przy pokonywaniu zakrętów za co odpowiada źle zaprojektowana konstrukcja. Trzeba nadmienić iż silnik wymaga regulacji zaworów co 100 tys/km co wiąże się z dosyć dużymi kosztami. Poza tym kierowcy będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty serwisu
  • pobór oleju przez wadliwy uszczelniacz
  • regulacja zaworów po 100 .tys km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 20.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami