Subaru

Silnik Subaru 2.0i 16V DOHC AVCS 150KM-165KM EJ204

11820
Kategoria: Silniki Subaru
Silnik Subaru 2.0i 16V DOHC AVCS 150KM-165KM EJ204

Silniki Subaru są stosowane w samochodach marki

  • Subaru

Silnik Subaru 2.0i 16V DOHC AVCS 150KM-165KM (EJ204) miała zastosowanie w latach 1999-2011 w szeregu modeli Subaru. Jednostka z rodziny EJ była popularna w latach 90-tych i występowała w dwóch odmianach z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz podwójnym DOHC. Na przestrzeni lat silnik przechodził szereg modyfikacji przez co spełniał wyższe normy spalin od Euro 2 /3/4. Ta odmiana posiadła podwójny wałek rozrządu oraz wtrysk wielopunktowy i była wyposażona w system układu kontroli faz AVCS.


Silnik cierpiał na różne przypadłości do najbardziej dotkliwych należą problemy z układem chłodzenia oraz przegrzaniem jednostki ! Zdarzają się problemy stuków na 4 cylindrze co skutkuje poważną usterką a w konsekwencji remontem silnika . .Podstawa kondycji tej jednostki jest regularna wymiana oleju co 12tys/km oraz wymiana rozrządu co 105 tys/km lub 7 lat który jest oparty na pasku .Na plus trzeba zapisać przyzwoitą dynamikę dobrą kulturę pracy oraz niezłe osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • wysokie spalanie
  • wysoie zużycie oleju
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 105.000 km lub 7 Lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Normy spalin tego silnika to EURO 2/3/4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
33%
67%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

20.04.2023 Subaru Forester II
(9.3)
Opinia: Doskonały silnik, nie do zdarcia (przy normalnej eksploatacji), niewysilony (bez turbiny), bezawaryjny. Jedyny problem to komputer Hitachi, który standardowo jest "nieprogramowalny" - żeby coś zrobić (np. wgrać mapę bardziej pod E95 niż oryg. E98 lub wywalić EGR), trzeba wykonać przeróbki sprzętowe (robią to "koledzy" z
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niezniszczalny, znosi duże przebiegi, bezawaryjny, wysoka kultura pracy (boxer, więc drgań silnika praktycznie nie czuć), wysokoobrotowy, w dzisiejszych czasach (2023 r.) niewysilony (2 l. i 158KM), nie bierze oleju.
Wady: Droga regulacja zaworów (dot. DOHC), źle znosi LPG, komputer Hitachi kłopotliwy w remapowaniu.
  • Silnik: 158KM, DOHC, N/A
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
16.02.2023 Subaru Legacy V
(9.0)
Opinia: Jak dla mnie to bomba piękne brzmienie jak to w Subaru dobra dynamika i osiągi cóż można chcieć więcej.Auto użytkuje od 7 lat na liczniku dawno pękło 200 tys po za dwoma wymianami rozrządu,olejów filtrów i cewek żadnych problemów.Może jedynym mankamentem jest spalanie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo dobry i bezawaryjny silnik ,części w mairę przyzwoitych pieniądzach,osiągi jak dla mnie wystarczające ,spalanie też przyzwoite .
Wady: spalanie w mieście potrafi dojść do 12-13 litrów po za tym jest OK
  • Silnik: 2.0 150KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 230.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam