Subaru

Silnik Subaru 2.0i 16V SOHC 115KM-138KM EJ20

4160
Kategoria: Silniki Subaru
Silnik Subaru 2.0i 16V SOHC 115KM-138KM EJ20

Silniki Subaru są stosowane w samochodach marki

  • Subaru

Silnik Subaru 2.0i 16V Boxer 115KM-138KM EJ20 miała zastosowanie w latach 1999-2011 w szeregu modeli Subaru. Jednostka z rodziny EJ była popularna w latach 90-tych i występowała w dwóch odmianach z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz podwójnym DOHC. Na przestrzeni lat silnik przechodził szereg modyfikacji przez co spełniał wyższe normy spalin od Euro 2 /3/4. Ta odmiana posiadła pojednynczy wałek rozrządu oraz wtrysk wielopunktowy .


Silnik cierpiał na różne przypadłości do najbardziej dotkliwych należą problemy z układem chłodzenia oraz przegrzaniem jednostki ! Zdarzają się problemy stuków na 4 cylindrze co skutkuje poważną usterką a w konsekwencji remontem silnika . .Podstawa kondycji tej jednostki jest regularna wymiana oleju co 12tys/km oraz wymiana rozrządu co 105 tys/km lub 7 lat który jest oparty na pasku .Na plus trzeba zapisać przyzwoitą dynamikę dobrą kulturę pracy oraz niezłe osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • przyzwoite osiągi
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie spalanie
  • wysoie zużycie oleju
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 105.000 km lub 7 Lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

15.12.2022 SG Forester
(7.7)
Opinia: Subaru Forester SG produkcja 2002 r czerwiec kupiłem jako 18 letnie auto, bo miałem je na liście chce mieć. Zakup oparłem o stan blachy. Po zakupie płukanka silnika, wymiana wszystkich płynów ustrojowych i olei silnik dyferencjału skrzyni. Auto zagazowalem . W 3 lata zrobiłem 100tys
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niezawodne pilnować świec co 40 tys, oleju i regulacji luzu zaworów
Wady: Brak.
  • Silnik: 125km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam