Ford

Silnik Ford 1.8 16V Duratec SCi 130KM HE

10132
Silnik Ford 1.8 16V Duratec SCi 130KM HE

Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 1.8 16V Duratec SCi 130KM jest pierwszą jednostką Forda wyposażoną we wtrysk bezpośredni, która zadebiutowała w modelu Ford Mondeo MK3 w 2003 roku. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonych rozwiązaniach z odmiany 1.8 125KM Duratec. Zamysłem konstruktorów było skonstruowanie jednostki o wyższej kulturze pracy, niższym spalaniu oraz lepszej dynamice. Praktycznie wszystko zostało spełnione, silnik zyskał na mocy oraz osiągach, niestety był przy tym awaryjny oraz kosztowny w naprawach.


Silnik podatny na poważne awarie zwłaszcza gdy zatankowano złej jakości paliwo. Również osprzęt nie należał do trwałych oraz tanich, problematyczny był czujnik temperatury spalin (koszt rzędu 800zł) dodatkowo użytkownicy sygnalizowali problemy z sondą lambda, której koszty przekraczały ponad 1000 zł! Poza tym lubi szwankować elektryka oraz elektronika. Każdy nabywca auta z tym silnikiem musi mieć na względzie to że jednostka nie jest zalecana do instalacji LPG !!! Poza walorami takimi jak dynamika,kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania trzeba się liczyć w razie awarii z dosyć wygórowanymi kosztami serwisu oraz części.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • awaryjna elektryka
  • wrażliwy układ wtryskowy
  • awarie sondy lambda
  • awarie czujnika spalin
  • kosztowny serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
17%
0%
33%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

30.03.2023 Sci
(9.3)
Opinia: Mam go już 2 lata i zero awarii , po za tym że koło dwumasowe zaczyna hałasować . Ale silnik fajnie pracuje . I jest dynamiczny oraz przy spokojnej jeździe średnio pali 7,5litra paliwa . Problem z częściami bo wtrysków nawet używanych nie ma szans zdobyć na zapas .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie i dynamiczny .
Wady: Brak nie których części zamiennych .
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 218.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.02.2019 Ford Mondeo MK3
(8.0)
Opinia: Nie taki diabeł straszny jak go malują. Pomijając, nieco drogie części dotyczące bezpośredniego układu wtryskowego, jego utrzymanie nie jest tak kosztowne (sporo części pasuje ze "zwykłego" 1.8). Silnik okazuje się być nawet dynamiczny (chociaż to zapewne za sprawą 6-biegowej skrzyni) i nieco mniej łakomy na
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dobra dynamika,przyzwoity poziom spalania
Wady: droższe części w porównaniu do wersji z wielopunktowym wtryskiem
  • Silnik: 130KM SCi
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 122000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam