Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.8 16V Duratec SCi 130KM jest pierwszą jednostką Forda wyposażoną we wtrysk bezpośredni, która zadebiutowała w modelu Ford Mondeo MK3 w 2003 roku. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonych rozwiązaniach z odmiany 1.8 125KM Duratec. Zamysłem konstruktorów było skonstruowanie jednostki o wyższej kulturze pracy, niższym spalaniu oraz lepszej dynamice. Praktycznie wszystko zostało spełnione, silnik zyskał na mocy oraz osiągach, niestety był przy tym awaryjny oraz kosztowny w naprawach.
Silnik podatny na poważne awarie zwłaszcza gdy zatankowano złej jakości paliwo. Również osprzęt nie należał do trwałych oraz tanich, problematyczny był czujnik temperatury spalin (koszt rzędu 800zł) dodatkowo użytkownicy sygnalizowali problemy z sondą lambda, której koszty przekraczały ponad 1000 zł! Poza tym lubi szwankować elektryka oraz elektronika. Każdy nabywca auta z tym silnikiem musi mieć na względzie to że jednostka nie jest zalecana do instalacji LPG !!! Poza walorami takimi jak dynamika,kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania trzeba się liczyć w razie awarii z dosyć wygórowanymi kosztami serwisu oraz części.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 2) | (8.7) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |