Ford

Silnik Ford 1.3 8V Duratec 70KM RoCam

40506
Silnik Ford 1.3 8V Duratec 70KM RoCam

Silniki Ford Duratec / Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.3 8V Duratec RoCam o mocy 70KM jednostka benzynowa zasilająca Forda Fiesta. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem i łańcuchem rozrządu, dodatkowym atutem są zawory regulowane hydraulicznie.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • regulacja zaworów hydrauliczna
  • dostępność części w niskich kosztach
  • prosty serwis

Wady

  • przeciętna dynamika
  • awarie silnika krokowego
  • awarie przepustnicy
  • falowanie obrotów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

24%
15%
3%
3%
9%
6%
41%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

19.08.2023 Fiesta MK6
(9.0)
Opinia: Bardzo prosty i dobry silnik.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niezniszczalny, prosty w obsłudze
Wady: Średnia dynamika, średnie spalanie
  • Silnik: 1.3 69KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
27.04.2023 Fiesta 2007 1,3 ben gaz
(9.0)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony, jedyna wymiana silnik krokowy, praca własną, znajduje się za kolektorem dolotowym.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 70
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 197000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.12.2022 Ford Fiesta MK V
(7.0)
Opinia: Fiestą z tym silnikiem przejechałem 15 tyś km. Wbrew temu co większość osób pisze uważam, że ten silniczek daje sobie radę w nadwozi tej wielkości ale trzeba motor kręcić powyżej 3 tyś obr./min a to wiąże się z dużym spalaniem. Jednostka ta w trasie
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Dynamika silnika - Tanie części - Nie spalanie oleju silnikowego
Wady: - Duże spalanie paliwa - Nie przemyślana konstrukcja - ciężki dostęp np. do rozrządu czy obudowy termostatu - krótka trwałość łańcucha rozrządu - Głośna praca
  • Silnik: 70KM/ A9JA
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
06.12.2019 Trzydrzwiówka MK chyba 6
(8.7)
Opinia: Nie jest to Lamborgini. Niemniej wole moja Fiestkę. Nie zamieniłbym. Proste auto do miasta a i od czasu do czasu można się wybrać gdzieś dalej. Kupiony w 2006 roku za niespełna 34 000. Bez klimy , gole. Zrobiłem 130 000 km w większości po śląskiej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosty , bezawaryjny, tania eksploatacja.
Wady: Nie ma wad. Co można wymagać od takiej jednostki to to ze ma być bezawaryjny. A ze nie jest to demon zrywu No cóż...
  • Silnik: 1299 cm / 51 kW
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 130 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
17.07.2018 Jacek
(9.3)
Opinia: ...piękno w prostocie. Dobry dostęp do podzespołów. Jedynie jak do tej pory wymiana części związanych z eksploatacją pojazdu. Naprawy bezproblemowo można wykonać w własnym zakresie choćby w oparciu o liczne prezentacje w internecie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: fiesta 70 km
  • Rocznik / Przebieg: 2007 81 tys.
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam