Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.25 16V Duratec o mocy 60, 75 lub 82KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych w ofercie Forda, zasilająca samochody segmentu B. Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku, powstała na bazie serii Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł modernizację i pojawiły się dwa warianty mocy 60KM oraz 82KM. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km.
Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Ford Fiesta Mk7 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk6 1.25 16V Duratec 75KM (Sigma)
Ford Fusion 1.25 16V Duratec 75KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 1.25 16V Duratec 82KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.25 16V Duratec 82KM (Sigma)
Mazda 2 DY 1.25 16V MZI 75KM (Duratec)
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |
Ford Fiesta Mk7 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk6 1.25 16V Duratec 75KM (Sigma)
Ford Fusion 1.25 16V Duratec 75KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 1.25 16V Duratec 82KM (Sigma)
Ford Fiesta Mk7 FL 1.25 16V Duratec 82KM (Sigma)
Mazda 2 DY 1.25 16V MZI 75KM (Duratec)