Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 Duratec HE 145KM-150KM

88520
Silnik Ford 2.0 Duratec HE 145KM-150KM

Silniki Ford Duratec są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.0 Duratec HE o mocy 145KM zadebiutował w 2000 roku wraz wprowadzeniem modelu Ford Mondeo MK III. Jednostka nieskomplikowana, oparta na prostych rozwiązaniach przez co jest trwała i tania w utrzymaniu, dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Minusem silnika jest jego popyt na paliwo zwłaszcza w mieście dochodzi nawet do 12-13 litrów!!!. Mechanicy również nie zalecają go do montażu LPG – drogi serwis. Poza tym kierowcy chwalą sobie żywotność tej jednostki i niskie koszty eksploatacji.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

Wady

  • Wysokie spalanie
  • Awarie cewek
  • Awarie pompy paliwa Mondeo MKII/MKIII
  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG

Serwis zaleca :

– co 150 tys/km regulacja luzów zaworowych (kosztowna naprawa)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.1)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

71%
5%
9%
3%
1%
4%
8%
Suma głosów: 78

Opinie użytkowników

16.11.2021 fokus mk2
(8.3)
Opinia: Mam 15-sto letni silnik od 6 lat. Użytkuję go od przebiegu 100 kkm do obecnych 190 kkm (na lpg od 110 kkm). Silnik w fokusie, więc na dynamikę jazdy nie ma co narzekać. Wiązkę brzydkich słów bym wysłał temu co zadecydował by z tym silnikiem
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: moc, odporność na starzenie, kultura pracy (jak na wolnossaka); działa z lpg (bez stresu).
Wady: osprzęt (alternator, termostat); montowany z 5-cio stopniową skrzynią biegów (!!!) - przynajmniej w fokusach, nie wiem jak robili w mondeo; pije jak szewc :), w mieście spalanie jest upierdliwe, przy normalnej jeździe zwykłymi drogami jest ok. ; powyżej 140 km/h znowu wzrasta mu apetyt na paliwo (brak
  • Silnik: 145 km /fokus mk2
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.09.2020 Mondeo MK3
(9.0)
Opinia: 120 tys km już zrobiłem na tym silniku, z czego 100 tys na LPG. Nie mam z nim żadnych problemów poza coraz większym apetytem na olej (przebieg 270 tys km) W LPG niestety układ zapłonowy wymaga częstszych wymian. Noga ciężka co skutkuje spalaniem 11-13 litrów
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 Duratec
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
27.05.2020 Mondeo MKIII
(7.3)
Opinia: Kupiłem z przebiegiem 130tys (pewne). Teraz jest 300tys co daje 170 tys na LPG. Bez regulacji zaworów dociągnął do tych 300 i padł ;) Pokrzywione zawory , łańcuch rozrządu skończył się napinacz. Ach gdyby miał hydrauliczne luzy zaworowe jak Scorpio było by idealnie. Ogólnie teraz
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 145KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 296000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
04.12.2019 Mondeo MK3 liftback
(10.0)
Opinia: Silnik starej szkoły, nie za bardzo wysilony, na łańcuchu z prawdziwego zdarzenia (nie jak w VW), mam 390tyś km, przy 350tyś wymienione pierścienie bo olej zaczął łykać(czyli też jakieś 3 razy później niż te super TSI). Ok 160tys na LPG i nie ma problemów, raz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cały silnik-jeszcze żeby miał hydrauliczną regulację i ideał.
Wady: Nie ma!!!
  • Silnik: 145KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 390000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
01.11.2019 Focus mk2
(6.7)
Opinia: Silnik idealnie dopasowany do masy . Bardzo dynamiczny ,rozrzad na lancuchu wiec plus . Co do wad ....jest ich troche ,padajace cewki(w ciagu 5 lat 3razy wymienialem) ,po 200tys km chlapie olej na dwoch cyk ndrach wiec slabo . Po 180 tys przepustnica szwankuje i
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 145
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 312
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam