Ford

Silnik Ford 2.5 V6 24V Duratec 170KM

44107
Silnik Ford 2.5 V6 24V Duratec 170KM

Silniki Ford Duratec / Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.5 V6  Duratec o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo oraz Cougar. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa, rozrządem opartym na łańcuchu. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek, najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo. Najlepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części.


Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Silnik współpracujący ze złej klasy instalacją może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 2.5V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • duże przebiegi bez większych awarii

Wady

  • uwaga na złej jakości paliwo
  • awarie pompy paliwa
  • rozpadające się pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie klapek dolotowych
  • wysokie spalanie
  • droga instalacja LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
52%
13%
0%
9%
9%
17%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

21.10.2019 Mondeo MK2 Kombi manual
(8.7)
Opinia: 218k k,m w LPG przejechane 117k bezawawryjnie. Pancerny motor, cały czas na pełnym syntetyku, wymiany raz w roku albo co 15k, w skrzyni 6 byłby super, skłania do oszczędnej jazdy, ale jest czym wyprzedzać. Brzmi miło.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 170 KM, SAE
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 218
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
07.04.2019 Cougar
(9.3)
Opinia: Ten silnik mam w Cougarze, przebieg 240tyś. -ostra jazda, silnik bez awarii, nie bierze nic oleju, pięknie brzmim, świetnie sie zbiera od samego dołu, jedyny drobny mankament pocą sie zimeringi i tamtędy widać trochę oleju-ale ja zmieneiam biegi często przy 7 tys/obr. Spalanie spore-miasto 14, trasa 8
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170 km
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
26.06.2018 Adam
(8.3)
Opinia: Silnik dobry, awaria miałem 2 . Jedna była skutkiem 1 A zaczęło sie brakiem mocy , zatkał się jeden z katalizatorów co skutkowało urwanie szpiłek z kolektora Koszt naprawy łącznie 500zl wiec nie było tragedii, brak wkładu w katalizatorze spowodowało ze autko ma większego kupa
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo/170
  • Rocznik / Przebieg: 2005/177000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
17.05.2017 Andrzej
(8.7)
Opinia: Silnik można powiedzieć nie do zdarcia. Ponad 340.000 km. i nic się nie dzieje. Oleju nie ubywa nic. Silnik pięknie brzmi. Wada - w mieście zbyt szybko łamie ograniczenia prędkości. No i w mieście duże spalanie. Ciężki jest też dostęp do trzech świec w drugiej
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000r. , 340.000km
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Polecam