Popularne na rynku

Silnik Ford 1.8 Duratec HE 120KM-125KM

112629
Silnik Ford 1.8 Duratec HE 120KM-125KM

Silniki Ford Duratec są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.8 Duratec o mocy 120 lub 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika 16-zaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (7.2)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 9

Najbardziej awaryjna część

8%
5%
70%
7%
2%
4%
5%
Suma głosów: 244

Opinie użytkowników

30.06.2022 mk2
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik jak ktos robi z niego long life i wymienia olej co 30 tys to sie nie ma co dziwic. Jak sie dba tak sie ma, ja polecam, bardzo udana jednostka napedowa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: SILNIK
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
30.06.2022 MK2
(10.0)
Opinia: P O L E C A M SILNIK TEN
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały, pod LPG bajka
  • Silnik: MK2 125km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 186495
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.06.2022 MK2
(10.0)
Opinia: B.db silnik, bez awarii, wymienic olej co 10.000 i jezdzi dozywotnio
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 143.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
17.03.2022 Ford Focus MK2
(4.3)
Opinia: Nie polecam. Na papierze niby wszystko ok, prosta konstrukcja z rodowodem mazdy, a w praktyce dużo różnych problemów. Spalanie oleju raz mniejsze raz większe ale jest zawsze, do tego nierównomierna praca i szarpanie. Mechanicy nie mogli zdiagnozować przyczyny. Zbiera się całkiem nieźle i nie pali
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niezła dynamika Akceptowalne spalanie Łańcuch rozrządu
Wady: Spalanie oleju Problemy z nierówną pracą i szarpaniem Szklankowa regulacja zaworów
  • Silnik: 1.8 125 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 89000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
17.03.2022 Focus Mk 2
(2.0)
Opinia: Dramat
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 3.0/10
Wady: Spalanie,falowanie, elektryka i elektronika, brak 6biegu,haczenie 2i3.Drogi serwis.
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200.000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam