Ford

Silnik Ford 1.4 16V Duratec 80KM Sigma

46384
Silnik Ford 1.4 16V Duratec 80KM Sigma

Silniki Ford Duratec Sigma są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 1.4 i 16V Duratec o mocy 80KM miał zastosowanie w samochodach Ford Fiesta, Fusion, Focus Mk2 a także Mazda 2. Jednostka oparta na poprzedniej wersji Zetec. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres dlatego lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika.


Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki  zaworów już przy przebiegach 50.000km. Jeżeli jednak się zdecydujemy trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

Wady

  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

9%
6%
53%
12%
15%
3%
3%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

10.08.2023 Ford focus mk2
(5.7)
Opinia: Silnik ten nie lubi hamowania silnikiem, wiem bo przeskoczył mi w nim rozrząd dwa razy, mechanik powiedział też że silnik jest dość specyficzny przez co odradza hamowania biegami bo sprzyja awarii rozrządu. Również regularnie co 20k km psuje mi się w nim cewka zapłonowa. Silnik
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Kultura pracy -bardzo elastyczny jak na tę moc, trzyma fason do 150km/h
Wady: -Paliwożerny -dość delikatny możliwe awarie rozrządu i bardzo często cewki zapłonowej.
  • Silnik: 1.4 duratec
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 2300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
20.12.2022 Ford Fusion 1,4
(7.0)
Opinia: Silnik w miarę mocny, ale jak na swoją pojemność i moc dosyć paliwożerny. Pod tym względem moim zdaniem jest gorszy od poprzednika czyli Zeteca. Korzystam z samochodu od 198 Kkm i cały czas klekocze, jest to prawdopodobnie piston clap związany z tym, że auto dużo stało
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: duża elastyczność, szeroki zakres obrotowy w zakresie oddawania mocy
Wady: stosunkowo duże zużycie paliwa, dosyć głośny silnik klekocze jak diesel w moim pojeździe i słyszałem, że to częsty problem przy tych silnikach
  • Silnik: 80km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 238000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
12.03.2022 Ford Fusion
(4.3)
Opinia: Po 160 tys mam notorycznie zatrzymania auta po b)łędach przepustnicy tzw. Eac Fail, dodatkowo mam do wymiany katalizator i oczywiście co też jest typowe mam w najbliższym czasie do zrobienia sprzęgło. Wisnienka na torcie jest to że jadąc po górkę słyszę jeden zawór a inżynier
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Brak
Wady: Katalizator, błędy przepustnicy sprzęgło, zawory bez regulacji
  • Silnik: 1.4 duratec 80 km
  • Rocznik: 203
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
13.11.2020 Fusion
(10.0)
Opinia: Jeżdżę od nowości. Nie straszcie LPG. Dobra instalacja, dobry instalator i po trzech kontrolach luzów przestałem tam zaglądać. Interwał wymiany paska rozrządu podany przez producenta jest bezpieczny. Wcześniejsza wymiana to standardowy netowy bełkot. PS. Zwróćcie uwagę, że maks. moment jest już przy 3500 obr./min. To biały
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Prostota, parametry, niezawodność, ceny części
Wady: Brak hydro, ale czy potrzebne...
  • Silnik: FXJA
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 220
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
02.05.2020 Fiesta Mk6 automat
(10.0)
Opinia: Witam silniczek rewelacja w Fiesta mk6 automat sprawował się wyśmienicie kupiłem z przebiegiem 75 tyś km odrazu wymieniłem rozrząd i założyłem LPG przejechałem w 3 lata 70 tys km i nic nie robiłem kompletnie nic prócz wymiany oleju (FORD FORMULA S/SD 5W40) co 10 tyś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu na orginalnych częściach
Wady: Brak
  • Silnik: 1.4 80 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam