Ford

Silnik Ford 1.25 16V Duratec 82KM Sigma

24861
Silnik Ford 1.25 16V Duratec 82KM Sigma

Silniki Ford Duratec Sigma są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

 Silnik Ford 1.25 16V Duratec o mocy 82KM to odmiana z rodziny Sigma która weszła do produkcji w 2008.r i była stosowana modelu Ford Fiesta MK7. Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku a powstała na bazie odmiany Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł szereg modernizacji co pozwoliło spełnić normy spalin Euro4. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie przepływomierza
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • awarie elektryki-kable świece
  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

23%
10%
29%
6%
10%
10%
13%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

02.04.2024 Fiesta mk7
(9.0)
Opinia: Niezawodny i trwały silnik. Mam wersję 2012 rok, 82km. Spalanie+- 6.0 ltr. Silnik od wymiany do wymiany zero dolewek oleju. Wymieniam olej co 15 tys. Tylko s.helix ultra af 5w30. Ważne by stosować oryg świece motorcraft inne mogą powodować przerywana pracę przy przyspieszaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie. Bezawaryjny. Prosty i tani w obsłudze.
Wady: Mógłby mieć 90km
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 134000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.08.2018 F.F
(8.0)
Opinia: Jeśli mowa o gazie, jak najbardziej nadaje się, jedyne o co warto zadbać to nie przekraczać 4 tysięcy obrotów. Wtedy nie osiągasz tak wysokiej temperatury aby przepalały się gniazda.
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.25 82KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: ?
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.05.2018 Fiesta
(8.0)
Opinia: Posiadam auto z tym silnikiem od nowości przy przebiegu 50 tys. zamontowałem LPG przy 150 tys. wypalone gniazdo zaworowe (pierwsze). Mimo tego polecam ten silnik - remontuje i dalej będę śmigał.
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Wady: LPG-wypalone gniazdo zaworowe
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam