Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.3 16V Duratec-HE o mocy 160KM miał zastosowanie w samochodach marki Ford S-Max, Mondeo, Galaxy. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się, należy pilnować regulacji zaworów lub montować instalację z lubrifikacją.
Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów. Ford zaleca co 20.000km jednak użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 tyś/km bez większych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (6.7) |
| Trwałość | 7.3/10 |
| Utrzymanie | 5.7/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |