Ford

Silnik Ford 3.0 V6 24V Duratec 197KM-203KM

6580
Silnik Ford 3.0 V6 24V Duratec 197KM-203KM

Silniki Ford Duratec / Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 3.0 V6 24V  Duratec o mocach 197-203KM stosowany w modelach Ford Maverick został wprowadzony w 1996r. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa, rozrządem opartym na łańcuchu jest udaną konstrukcja mało awaryjna z bardzo dobrą dynamiką i wysoką kulturą pracy.Konstrukcja bloku wykonana z aluminium jak również głowica cylindrów DOHC,oraz aluminiowym kolektorem dolotowym. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo,również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym.


Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 30

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • kosztowny serwis
  • dostępność części
  • wysoki poziom spalania
  • awarie pompy paliwa
  • awarie klap dolotowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

04.05.2021 Ford Maverick II
(8.3)
Opinia: Jeden z ostatnich prawdziwych wolnossących V6
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Znakomita kultura pracy
Wady: Wysokie zużycie paliwa
  • Silnik: 197km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam