Nowość

Silnik 1.5 16V TSI 150KM (EA211evo)

30287
Silnik 1.5 16V TSI 150KM (EA211evo)

Silniki Volkswagen TSI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.5 TSI 16V o mocach 130KM oraz 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie 7.To najnowsza konstrukcją koncernu VW która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Jednostka została oparta na poprzedniej wersji 1.4TSI o tym samym oznaczeniu EA2111evo która została mocno zmodyfikowana.Rozwiązania które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.Znajdziemy tu IV Generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 Bar !!!  Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii Łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych.Oznacza to że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu.To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność.Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa,polega to na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach wtedy pracę przejmują pozostałe dwa,odbywa się to w momencie niskiego obciążenia.Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp !!! Trzeba nadmienić  że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii  APS (atmospheric plasma spray) co to oznacza? Mianowicie jest to technologia z natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku,to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie.Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku.Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.2)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 3

Najbardziej awaryjna część

88%
4%
0%
1%
0%
3%
4%
Suma głosów: 72

Opinie użytkowników

12.06.2022 Octavia III
(2.3)
Opinia: Silnik padł po 180000km, brak kompresji na 3 cylindrach, regularnie serwisowany w ASO, nie polecam,
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: brak w stosunku do zmodyfikowanej jednostki 1.4tsi
Wady: duże spalanie
  • Silnik: 150KM tsi
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Odradzam
27.03.2022 Touran
(6.7)
Opinia: Silnik posiadam w wersji 150KM w Touranie. W porównaniu z nowocześniejszymi jednostkami (np. 1,33Tce) uważam, że silnik jest mało dynamiczny i przeciętnie oszczędny. Do ok. 2500 obr/min. nie czuć przyspieszenia. Dopiero powyżej tej wartości następuje ożywienie. Dynamikę dodatkowo pogarsza pracująca z dużym oporem i dużym
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
Zalety: niski poziom hałasu i spalania przy jeździe z prędkością do ok. 120km/h
Wady: słaba dynamika, skokowy wzrost spalania i hałasu przy prędkościach powyżej 130km/h
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 13000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam
22.02.2022 Passat B8
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik pod kątem osiągów ! Spodziewałem się skoku w dół po przesiadce ze 140konnego diesla a tu taka niespodzianka :) sprawia wrażenie o wiele mocniejszego. Do tego rewelacyjne spalanie !
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
Wady: Czasem dziwne dźwięki po rozruchu przez kilka pierwszych sekund tylko przy niskich temperaturach (ponizej5c)
  • Silnik: 150km
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.02.2022 B-8 sedan
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik dynamiczny i oszczędny . Ja mam kod serwisowy Q16 czyli przy oleju 0W20 co 30.000 lub dwa lata. W mieście pali 7-8l, na trasie bez autostrad 5-6l. A przy b. dynamicznej jeździe autostradą 8,,9l. Dodam, że żaden inny o podobnej dynamice benzyniak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy, dynamika- ustawienie w trybie nie na eco, normal, ale na sport oraz umiarkowane spalanie
Wady: Brak fizycznej książki serwisowej
  • Silnik: 150 kM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 24000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
02.02.2022 octavia
(5.0)
Opinia: Silnik ma kangura, tam potrafi szarpać na zimno ale i przy zmianie biegów jak już jest rozgrzany(polecam poczytać, przed zakupem,internet jest tego pełny nie bez powodu) silnik dość głośny i ma raczej marną kulturę pracy,szczególnie na dwóch cylindrach. Reakcja na gaz jest bardzo opóźniona. Do
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mało pali jak na benzynę.
Wady: Szarpie, jest mało płynny. Słaba kultura pracy jak ja benzynę. Potrafi spalić jakiś litr oleju na 10 tys( mowa o nowym aucie) generalnie do 20 tys km wziął 2 litry.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 2200
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię