Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 110KM EA211

2327
Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 110KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 110KM EA211 wszedł do produkcji w roku 2019 i ma szerokie zastosowanie w modelach takich marek jak VW, Seat oraz Skoda. Jednostka jest kontynuacją silników z rodziny EA211, które po raz pierwszy weszły do produkcji w roku 2012. Od 2019 roku występują trzy odmiany silnika trzycylindrowego 1.0 z oznaczeniem EVO o mocach 90, 95 lub 110KM. Przeszły one szereg modyfikacji, przez co silnik zyskał na wyższej kulturze pracy, lepszych osiągach oraz obniżeniu zużycia paliwa. Jednostka pracuje w cyklu Millera, który odpowiada za dawkowanie paliwa podczas niskiego obciążenia silnika.


Konstrukcja silnika została w całości wykonana z aluminium podobnie jak wał korbowy, co pozwoliło na znaczące obniżenie wagi. Na pochwałę zasługują konstruktorzy VW, którym udało się idealnie wyważyć podzespoły silnika całkowicie eliminując drgania a to pozwoliło na usunięcie wałka wywarzającego. Ponadto znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 bar.  Nowością jest również zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych.


Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybką reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie zużycie paliwa

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210 tys /km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W30 504.00/507.00, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Kody silnika: DLAA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

57%
3%
16%
3%
11%
3%
8%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

26.09.2023 skoda kamiq
(9.7)
Opinia: mam skodę kamiq z silnikiem 1,0 DLAA z roku 2023 odebranego z 14 maja . silnik rewelacja 110 km . przebieg już 13 tyś km UWAGA na gazie !!! landirenzo montowanym w salonie skody po zakupie. na butli przejechałem całą austerie 830 km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: bardzo przyjemne zaskoczenie silnika 1,0 DLAA z maunalem 6 biegowym
Wady: miękkie blachy - dwie gniotki na karoseri - lakier dobrej jakości dożo lepsza jak toyota
  • Silnik: 110 km DLAA
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 13200
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
21.06.2023 Skoda Kamiq rok 2023
(9.7)
Opinia: posiadam skodę kamiq 1,0 DLAA 110km, z roku 2023 mogę śmiało polecić ponieważ kultura pracy i jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie. spalanie prawda jak jeżdzisz wolno pali bardzo mało , ale jak depniesz to i 7 l spali. moc wystarczająca -
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: przyjemny warkot silnika UWAGA 3 cylindrowego , poprawiony jest od poprzednika telepańca. Bardzo miło zaskoczony dynamiką i spalaniem. części tanie - serwis też. zaranie na gwarancji auto wiec żadnych usterek
Wady: nie znalazłem żadnych wad .
  • Silnik: 110 km DLAA
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.06.2023 Audi A3 8y
(9.3)
Opinia: Bardzo przyjemny silnik. Jak do tej pory nie sprawia żadnych problemów. Żwawy nawet w kompakcie (ze skrzynią stronic) Nieduże spalanie zwłaszcza w trasie, można zejść i do 4l na ekspresówce 5-6l , w mieście zależy od dynamiki i płynności jazdy 5,5-8l
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika spalanie bezawaryjny (jak na razie) dobra kultura pracy
Wady: nierozgrzany trochę może wpadać w wibrację i być głośniejszy przy wyższych obrotach spalanie już nie jest tak konkurencyjne
  • Silnik: 30tfsi
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 22500
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam