Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.2 8V TSI z rodziny EA111 o mocy 105KM został wprowadzony na rynek w 2009 roku wraz z VW Polo V. Jednostka 8-zaworowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Konstrukcja z początkowych lat produkcji cierpiała na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika – serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys.km.
Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę, która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów, co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji w wersji 16-zaworowej od 2012r z rodziny EA211, w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z tej wersji.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
1.2 TSI/TFSI (EA111 ) wersja od 2009-2012 – układ rozrządu napędza łańcuch
UWAGA na rozciągający się łańcuch
OLEJ wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca olej syntetyczny 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.
Audi A3 8P FL 1.2 8V TFSI 105KM (CBZB)
Seat Ibiza IV 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Leon II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Altea FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Toledo IV 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Fabia II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Roomster FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Yeti 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Yeti FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Octavia II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Polo V 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Beetle 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Golf VI 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Golf Plus FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Jetta VI 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Touran I GP2 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Caddy III FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
| Średnia (głosów: 8) | (8.3) |
| Trwałość | 7.8/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 7.8/10 |
Audi A3 8P FL 1.2 8V TFSI 105KM (CBZB)
Seat Ibiza IV 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Leon II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Altea FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Seat Toledo IV 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Fabia II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Rapid 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Roomster FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Yeti 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Yeti FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Skoda Octavia II FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Polo V 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Beetle 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Golf VI 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Golf Plus FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Jetta VI 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Touran I GP2 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)
Volkswagen Caddy III FL 1.2 8V TSI 105KM (CBZB)