Popularne na rynku

Silnik VW 1.2 8V TSI 105KM EA111 CBZB

45802
Silnik VW 1.2 8V TSI 105KM EA111 CBZB

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 8V TSI z rodziny EA111 o mocy 105KM został wprowadzony na rynek w 2009 roku wraz z  VW Polo V. Jednostka 8-zaworowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Konstrukcja z początkowych lat produkcji cierpiała na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika – serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys.km.


Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę, która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów, co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji w wersji 16-zaworowej od 2012r z rodziny EA211, w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z tej wersji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
  • problemy z turbiną- zacinający się zawór

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 – układ rozrządu napędza łańcuch

UWAGA na rozciągający się łańcuch

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetyczny 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

69%
0%
17%
2%
2%
2%
7%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

30.01.2022 Golf VI generacja
(8.3)
Opinia: Golf VI, produkcja listopad 2012, model 2013 z poprawionym EA111. Bardzo cichy i ekonomiczny (wersja Bluemotion) motor z wysoką (jak na tę klasę) kulturą pracy. Przeszło 230 tkm na oryginalnym łańcuchu. Brak awarii/problemów. Serwisy to typowa eksploatacja. Przy 170 było podejrzenie awarii cewki ale finalnie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cichy, ekonomiczny, bezawaryjny, bezproblemowy.
Wady: Nie znam. Może to efekt, że to EA111 poprawiony.
  • Silnik: 105/1.2 TSI EA111
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: Aktualnie 230.000 km
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
07.05.2021 A3 8P
(8.7)
Opinia: Silnik nie pobiera dużo oleju (nie muszę dolewać od wymiany do wymiany, lecz mam zalany 5W40). Łańcuch to największa wada, lecz VW wypuścił poprawioną wersję, po wymianie zero terkotania, chodzi świetnie. Mam zrobiony soft i naprawdę daje rade.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomiczny, dynamiczny jak na taką pojemność.
Wady: Rozrząd Problemy z zaworem od turbiny
  • Silnik: 105/CBZB
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 125000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
13.05.2020 Seat Altea
(9.3)
Opinia: 4 lata w rodzinie i mogę powiedzieć, że póki co najlepsze auto jakie mieliśmy. Mimo przejechania 130 000 km auto nigdy nas nie zawiodło. Na co trzeba zwrócić uwagę. Przede wszystkim interwał olejowy (co 10 tys km lub raz w roku przy tej jednostce obowiązkowe).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cicha praca
Wady: dynamika, silnik zdecydowanie do lżejszych aut segmentu B
  • Silnik: 105 / EA111
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
10.01.2019 Octavia
(7.3)
Opinia: problem z turbina i łańcuch -.bardzo dobra wydajność ale z dużymi problemami
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 105
  • Rocznik / Przebieg: 78000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
11.12.2017 Tomek
(9.3)
Opinia: Silnik jest bardzo cichy (na wolnych obrotach praktycznie niesłyszalny), elastyczny, dynamiczny, 10.5 sekundy do setki w Golfie to dobry wynik, spalanie 6.5 l/100km po Warszawie, 8l/100km na gazie (dedykowana do tego silnika instalacja Vialle). Największą jego zaletą jest prostota obsługi - filtr oleju jest od
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Golf VI / 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 / 144tys. km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam