Popularne na rynku

Silniki Volkswagen 1.0 TSI EA211

80553
Silniki Volkswagen 1.0 TSI EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocach 82, 86, 90, 95, 102, 110 lub 115KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Silnik w dużym stopniu został oparty na starszej wersji 1.0 MPI w wtryskiem pośrednim. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę, która jest sterowana elektronicznie i generuje ciśnienie 1.6 bar


Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. W tym celu zastosowano ciśnieniowy odlew ze stopu aluminium co pozwoliło na uzyskanie masy całkowitej silnika 93kg! Na niską masę wpłynęło też zintegrowanie kolektora dolotowego z wodną chłodnicą powietrza. Ten zabieg poza obniżeniem masy wpłynął na szybsze nagrzewanie się jednostki. Na duże wyróżnienie trzeba zapisać trwały rozrząd, który jest oparty na pasku a jego interwał przypada na 210 tys. km a to za sprawą jego pracy w oleju tzw. kąpieli olejowej. 


Pomimo trzech cylindrów silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy żadnych drgań. Kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie. To z kolei wynika z dobrze wyważonych podzespołów silnika, które całkowicie wyeliminowały drgania. W mocniejszych wersjach zastosowano koło dwumasowe. To pozwoliło na wprowadzenie jednostki w takich modelach jak Skoda Octavia III a także VW Golf VII. Z racji szerokiego zastosowania jednostki oraz kilku wariantów mocy wprowadzono trzy przekładnie biegów. 5-biegową znajdziemy w najsłabszych odmianach, 6-biegowe w wersjach mocniejszych lub automatyczną 7-biegową DSG


Co do awaryjności jednostki jest ona na znikomym poziomie, silnik spisuje się rewelacyjnie a przebieg 200 tys. km nie sprawia mu żadnych problemów. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę, kulturę pracy i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka. W roku 2019 silnik 1.0 TSI przeszedł szereg modyfikacji i został dostosowany do najnowszych norm spalin Euro6d Temp przez co seryjnie został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

68%
3%
10%
3%
10%
3%
3%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

31.08.2019 Fabia III
(9.3)
Opinia: Silnik ma słaby dół szczególnie przy włączonej klimatyzacji, trzeba go dobrze wyczuć aby się nie zdziwić na skrzyżowaniu, bo może zgasnąć, ale tak jak pisze to kwestia przyzwyczajenia. Natomiast po wyżej 2000 obr/min ciśnie już całkiem fajnie, lepiej niż silnik Astry G 1.8
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 3500km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.03.2019 Seat Toledo IV
(10.0)
Opinia: Na chwilę obecną jestem zadowolony. Przejechane około 3000 km wiec trudno mówić o trwałości. O tym więc za przynajmniej rok ;). Dynamika ok, silnik cichy (choć to zależy od wyciszenia i wersji samochodu, którą się jeździ). Pali 5-6 litrów benzyny na 100 km i idzie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 3000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
27.05.2018 Tomek
(8.7)
Opinia: Jeździłem tym silnikiem w skodzie fabi. Wersja 110 km. Silnik o bardzo dobrych osiągach, ale po wciśnięciu gazu trzeba chwilę poczekać na reakcje silnika i przyśpieszenie oraz czuć delikatne wibracje przy ruszaniu z miejsca. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wyszło mi 8 litrów na 100
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fabia 110 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 800
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam