Volkswagen

Silnik VW 1.2 8V TSI 86KM-90KM EA111 CBZA

23437
Silnik VW 1.2 8V TSI 86KM-90KM EA111 CBZA

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 8V TSI z rodziny EA111 o mocy 86KM lub 90KM (w Polo V) został wprowadzony na rynek w 2009 roku. Jednostka 8-zaworowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Konstrukcja z początkowych lat produkcji cierpiała na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika – serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys.km.


Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę, która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów, co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji w wersji 16-zaworowej od 2012r z rodziny EA211, w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z tej wersji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niskie poziom spalania

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
  • problemy z turbiną- zacinający się zawór

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

1.2 TSI/TFSI  EA111  – układ rozrządu napędza łańcuch

UWAGA na rozciągający się łańcuch – wymiana przy 100 tys. km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.8)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

58%
0%
33%
4%
4%
0%
0%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

16.02.2020 Skoda Fabia 1.2 TSI kombi '11
(6.0)
Opinia: Skoda Fabia 1.2 TSI 86 KM z 2011 roku w wersji kombi w wersji niemieckiej. Znakomite, trwałe i wygodne auto z tym silnikiem. Dynamiczne i ekonomiczne. Komputer pokazuje średnie spalanie pomiędzy 6 a 6, 5 litra benzyny na 100 km ! Przy bardzo spokojnej EKONOMICZNEJ jeździe
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamiczny , ekonomiczny i trwały
  • Silnik: EA 111 86 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 212000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
07.11.2019 Fabia II 1.2 tsi
(6.7)
Opinia: Niestety VW nie zaprojektowało bezawaryjnego rozrządu w tych silnikach. Najgorzej jest w autach przed rocznikiem 2012. Wady: rozciągający się łańcuszek rozrządu, wadliwy napinacz łańcuszka, rozciągający się łańcuch napędu pompy oleju, fabryczne tarcze ham i bębny z beznadziejnego materiału. Na plus zaskakuje spalaniem i dość przyzwoitą
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: spalanie,dynamika
  • Silnik: 86KM/CBZA
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
03.10.2017 Roomster
(7.7)
Opinia: Skoda Roomster 1,2 86KM 160Nm silnik daje radę. Wyjazdy na wakacje ze wszystkim w samochodzie, a spalanie średnie z autostrad i dróg lokalnych 5,8. Można zejść do 5,5 przy jeździe bez układu nerwowego lub do 12,5 przy korkach i później pisku opon na 3(!) biegu.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 86KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/118kkm
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam