Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.5 TSI 16V z rodziny EA211 o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku wraz z wprowadzeniem na rynek VW Golfa VII po liftingu. To najnowsza konstrukcja koncernu VW, która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Rozwiązania, które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.
Znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar. Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność.
Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4 TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa a polega ono na odłączeniu dwóch cylindrach. Wtedy pracę przejmują pozostałe dwa, odbywa się to w momencie niskiego obciążenia jednostki .Ze względu na konieczność spełnienia wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.
Trzeba nadmienić, że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii APS (atmospheric plasma spray) Jest to technologia natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku, to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie. Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku. Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DADA/DPCA
Audi A1 GB 35 TFSI 150KM (DADA/DPCA)
Audi A3 8V FL 1.5 16V TFSI CoD 150KM (DADA/DPCA)
Audi A3 8Y 35 TFSI Evo 150KM (DPCA)
Audi Q2 GA 35 TFSI CoD 150KM (DADA)
Audi Q2 GA FL 35 TFSI Evo 150KM (DPCA)
Audi Q3 F3 35 TFSI 150KM (DPCA)
Seat Ibiza V 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Seat Ibiza V FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Arona 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Seat Arona FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Leon III FL 1.5 16V TSI 150KM (DADA)
Seat Leon IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Ateca FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Seat Tarraco 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA/DPCA)
Cupra Leon IV 1.5 16V TSI Evo 150KM GPF (DPCA)
Cupra Ateca FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Cupra Formentor 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Fabia IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Kamiq 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Scala 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Karoq 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Karoq FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Octavia III FL 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Octavia IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Kodiaq I 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Kodiaq I FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Superb III FL 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Volkswagen Polo VI 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen T-Cross 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Volkswagen T-Roc 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Volkswagen T-Roc FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Taigo 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Golf VII FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Volkswagen Golf VIII 1.5 16V TSI ACT 150KM (DPCA)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Touran II FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Tiguan II 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Tiguan II FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Passat B8 FL 1.5 16V TSI GPF 150KM (DPCA)
Volkswagen Arteon 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
| Średnia (głosów: 5) | (7.7) |
| Trwałość | 8.2/10 |
| Utrzymanie | 7.4/10 |
| Dynamika | 7.4/10 |
Audi A1 GB 35 TFSI 150KM (DADA/DPCA)
Audi A3 8V FL 1.5 16V TFSI CoD 150KM (DADA/DPCA)
Audi A3 8Y 35 TFSI Evo 150KM (DPCA)
Audi Q2 GA 35 TFSI CoD 150KM (DADA)
Audi Q2 GA FL 35 TFSI Evo 150KM (DPCA)
Audi Q3 F3 35 TFSI 150KM (DPCA)
Seat Ibiza V 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Seat Ibiza V FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Arona 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Seat Arona FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Leon III FL 1.5 16V TSI 150KM (DADA)
Seat Leon IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Seat Ateca FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Seat Tarraco 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA/DPCA)
Cupra Leon IV 1.5 16V TSI Evo 150KM GPF (DPCA)
Cupra Ateca FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Cupra Formentor 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Fabia IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Kamiq 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Scala 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Karoq 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Karoq FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Octavia III FL 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Octavia IV 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Kodiaq I 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Skoda Kodiaq I FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Skoda Superb III FL 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Volkswagen Polo VI 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen T-Cross 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Volkswagen T-Roc 1.5 16V TSI ACT 150KM (DADA)
Volkswagen T-Roc FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Taigo 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Golf VII FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA/DPCA)
Volkswagen Golf VIII 1.5 16V TSI ACT 150KM (DPCA)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Touran II FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Tiguan II 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)
Volkswagen Tiguan II FL 1.5 16V TSI Evo 150KM (DPCA)
Volkswagen Passat B8 FL 1.5 16V TSI GPF 150KM (DPCA)
Volkswagen Arteon 1.5 16V TSI Evo 150KM (DADA)