Popularne na rynku

Silnik VW 1.2 16V TSI 110KM EA211 CJZD/CYVB

70146
Silnik VW 1.2 16V TSI 110KM EA211 CJZD/CYVB

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI o mocy 110KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej


awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika:CYVB/CJZD

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.8)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Najbardziej awaryjna część

69%
1%
11%
4%
8%
2%
4%
Suma głosów: 142

Opinie użytkowników

14.10.2023 Seat Leon ST
(10.0)
Opinia: Fajny dynamiczny i oszczędny silnik. Pomimo że mam kombi, niska masa samochodu oraz dostępność 175 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1400 obr./min. daje frajdę z jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: spalanie, kultura pracy, dynamika
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 114000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.09.2023 Fabia 3
(8.7)
Opinia: Silnik fajny dynamiczny, jak złapie temperaturę to wtedy wymiata w mieście. W trasie 150 km/h osiąga przy 3 tyś obrotów i nawet jest cichy, słychać tylko szum opon i wiatr. Żadnych awarii jak na razie. Nie bierze oleju, wymieniam co 11 tyś. Przy odpalaniu
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika już od 1400 obrotów, dobre spalanie, bezawaryjny nie bierze oleju
Wady: Przy 3 osobach plus bagaż dynamika słabsza jakiś rezonans 1sekundę przy odpalaniu na zimnym
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 136000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
29.08.2023 Skoda fabia3
(10.0)
Opinia: 110 km turbo plus DSG w skodzie fabia działa bardzo dobrze płynna i dynamiczna praca, silnik ładnie ciągnie od niskich obrotów dynamiczna jazda nie wymaga krecenia go na wysokie obroty jeździ sie znaczenie przyjemniej niz wolnossacymi i mocniejszymi na papierze silnikami, które miałem wcześniej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, nie pali oleju
Wady: Dźwięk silnika mógłby być przyjemniejszy
  • Silnik: 110, cjzd
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
23.01.2023 VW Golf VII
(9.3)
Opinia: Fajny, żwawy silnik, do użytku głównie miejskiego + okazjonalnie trasa (najlepiej 2, max 3 osoby), przy regularnej wymianie oleju i filtrów bezproblemowy i bezobsługowy, przy niskim obciążeniu dość elastyczny i zwinny, wysoka kultura pracy, praktycznie niewyczuwalny i niesłyszalny na postoju.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: elastyczność spalanie koszty eksploatacji kultura pracy
  • Silnik: 1.2 TSI 110KM AE211
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 79500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
25.01.2021 Seat leon 3
(8.7)
Opinia: Seat Leon 3 2015r 1.2 110KM Średnie spalanie #EA211z ostatnich 5 tys to 6L. Łatwo zejść do 4,2L. Bardzo cichy i elastyczny. Olej zmieniam co 12-15 tys dolewka 0.2 L na 10tys.więc bez problemu. Realnie 118KMi 189Nm a zrobiłem 146 000 km .
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy ekonomiczny 4,2 -6,5L Elastyczny
Wady: Drogie świece 180zł komplet
  • Silnik: Cvyb
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam