Volkswagen

Silnik 1.2 16V TSI 110KM (EA211)

53285
Silnik 1.2 16V TSI 110KM (EA211)

Silniki Volkswagen TSI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 110KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia 3. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarką oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada po 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję 8-zaworwoą o oznaczeniu EA11. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Mówimy tu jednak o samochodach segmentu B. W klasie wyższej już nie jest tak kolorowo, masa auta daje się we znaki co przekłada się na spalanie. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 – układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

75%
3%
2%
3%
2%
5%
10%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

23.01.2023 VW Golf VII
(9.3)
Opinia: Fajny, żwawy silnik, do użytku głównie miejskiego + okazjonalnie trasa (najlepiej 2, max 3 osoby), przy regularnej wymianie oleju i filtrów bezproblemowy i bezobsługowy, przy niskim obciążeniu dość elastyczny i zwinny, wysoka kultura pracy, praktycznie niewyczuwalny i niesłyszalny na postoju.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: elastyczność spalanie koszty eksploatacji kultura pracy
  • Silnik: 1.2 TSI 110KM AE211
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 79500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
25.01.2021 Seat leon 3
(8.7)
Opinia: Seat Leon 3 2015r 1.2 110KM Średnie spalanie #EA211z ostatnich 5 tys to 6L. Łatwo zejść do 4,2L. Bardzo cichy i elastyczny. Olej zmieniam co 12-15 tys dolewka 0.2 L na 10tys.więc bez problemu. Realnie 118KMi 189Nm a zrobiłem 146 000 km .
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy ekonomiczny 4,2 -6,5L Elastyczny
Wady: Drogie świece 180zł komplet
  • Silnik: Cvyb
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.08.2020 GOLF VIII
(8.0)
Opinia: 130 tyś nic się nie dzieje idealnie się sprawuje aby tak dalej. 0 awarii. Wymiana oleju filtrów i kllacki nic więcej nie dokładam.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mało pali bezawaryjny
Wady: Mogło by być lepsze przyspieszenie
  • Silnik: 1.2 TSI 110
  • Rocznik: 216
  • Przebieg: 130
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.07.2020 Rapid
(8.7)
Opinia: To moja kolejna (druga) opinia.W dalszym ciągu jak najbardziej polecam. Silnik dynamiczny, oszczędny i jak do tej pory zupełnie bezawaryjny (przejechane 70000tyś.)
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, oszczędny
Wady: Jak do tej pory brak
  • Silnik: 110/ea211
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
14.10.2019 Rapid Spacebag 1,2 tsi 110KM
(10.0)
Opinia: Jak najbardziej polecam. Silnik dynamiczny, oszczędny i jak do tej pory zupełnie bezawaryjny (przejechane 36tyś.)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 212
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 36000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię