Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 110KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia 3. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarką oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada po 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję 8-zaworwoą o oznaczeniu EA11. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Mówimy tu jednak o samochodach segmentu B. W klasie wyższej już nie jest tak kolorowo, masa auta daje się we znaki co przekłada się na spalanie. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
#####################################################################################
1.2 TSI/TFSI (EA111 ) wersja od 2009-2012 – układ rozrządu napędza łańcuch
UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!
Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!
######################################################################################
1.2 TSI/TFSI (EA211) wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km
OLEJ wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.
Średnia (głosów: 8) | (8.5) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 8.6/10 |