Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 140KM EA211

70983
Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 140KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI o mocy 140KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej,  zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia.


W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach,co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji co2.Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu.Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami .Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • kosztowny system ACT
  • awarie pompy wody
  • awarie siłownika zaworu upustowego turbiny

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CPTA/CHPA

Rozrząd !

Kontrola paska rozrządu co 60 tys !!!

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (9.0)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 2

Najbardziej awaryjna część

74%
1%
11%
2%
8%
1%
4%
Suma głosów: 152

Opinie użytkowników

16.12.2023 vw
(10.0)
Opinia: dobry
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,4
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 165
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
27.11.2022 Audi Q3 lift
(8.7)
Opinia: 1,4 TFSI o mocy 150KM, zamontowany w Audi. Rozrzad ktory profilaktycznie wymienilem przy przebiegu 183 000 wygladal doskonale, bez problemu przejechalby jeszcze wiele kilometorow. Ten silnik to rzucona rekawica dla jednstek 1,6/2,0TDi: jest znacznie tanszy, roznica spalania miesci sie w granicach 1-2 litra (na korzysc
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - kultura pracy - niskie spalanie - dobre przyspieszanie - szybko nabiera temperature - niska awaryjnosc
Wady: - chorendalnie drogi serwis w ASO ( rozrzad z wymiana to koszt 4000zl, podczas gdy w ASO Skody ta sama usluga z czesciami 1600zl)
  • Silnik: EA211 TFSI 150KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 186000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.03.2022 VW POLO V BLUE GT
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Jeden z najlepszych jeśli chodzi o nowoczesne jednostki. Oleju nie bierze, szybko się nagrzewa, ma niskie spalanie(u mnie w trasie/miasto przy ostrej jeździe 5-5,2l/100km), oszczędna jazda ~4,7l/100km. W samym mieście około 5.8-6l/100km. Oprócz tego mam zrobiony program + modyfikacje na 190KM w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjny, tani w eksploatacji, duża moc i bardzo dobre przyspieszenie, nie bierze oleju, dobra kultura pracy silnika
Wady: Wysoki moment obrotowy osiągany dopiero przy wysokich obrotach.
  • Silnik: 1.4 140KM@190KM CPTA
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 80300
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
05.01.2022 Octavia 3
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny i ekonomiczny. Przy 190tys. km. przebiegu w mojej Skodzie Octavii III jest naprawdę w bardzo dobrej kondycji. Myślę, że przy systematycznej wymianie oleju, świec, rozrządu (w moim przypadku rozrząd przy 170kkm) jeszcze długo posłuży. Polecam!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ekonomia, dynamika, bezawaryjność.
Wady: Problem ze zdejmowaniem cewek przy wymianie świec.
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 192000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
18.12.2020 Golf Variant 1,4 TSI 140 KM
(8.7)
Opinia: Jeżdżę Golfem 7 kombi od przebiegu 52 000 km. Po 3 latach przejechałem 101 000 km. Nie ma żadnych zastrzeżeń. Wymieniam olej 2 razy do roku, co 8-13 tys. km. Nie bierze oleju. Dynamiczny, cichy, mało pali, elastyczny. Spalanie BARDZO uzależnione od stylu jazdy. Autostrada
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, mało pali, dynamiczny
Wady: Brak
  • Silnik: 1,4 140 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam