Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI 102KM-110KM EA211

49562
Silnik VW 1.0 12V TSI 102KM-110KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 102 lub 110KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.


Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.1)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
16%
1%
4%
1%
11%
Suma głosów: 152

Opinie użytkowników

23.06.2024 Golf 7 Variant
(9.0)
Opinia: Przesiadłem się z 1,9tdi octavii kombi na golfa kombi więc porównywanie wagowo. Dynamika bardzo podobna. W mieście TSI ciut szybsze a na drogach szybkiego ruchu ciut wolniejsze od TDI. Jest ciszej a spalanie porównywalne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Szybko się rozgrzewa. Przyjemnie brzmi. Jest ekonomiczny . Łatwy dostęp do osprzętu pod maską. Zaskakująco dynamiczny jak na tą pojemność.
Wady: Drżenie na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Słaba elastyczność na autostradzie, ale redukcja na czwarty bieg pozwala przyzwoicie przyspieszyć.
  • Silnik: 115KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.03.2024 Skoda Kamiq rok 2023
(9.3)
Opinia: bardzo dobry silnik mam wersię 1,0 DLAA z 2023 roku nalatane 21570 km - Instalacja lpg landirezo . bardzo ale bardzo polecam . nie jednego grata 2,0 zostawiam z tyłu. Pilnuje wymian oleju pierwsza po 1000 km druga po 13500km. Myślę ze jeszcze
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobry silnik. skrzynia manualna 6 biegowa dobrze współpracuje.
Wady: kangur owanie na 1 wszy biegu.
  • Silnik: 1,0 DLAA
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 21570
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.04.2023 Skoda Scala
(5.0)
Opinia: Najbardziej uciążliwy w mieście trudno nim ruszyć bez zadławienia ze względu na słaby dół. Trzeba trzymać przy ruszaniu 2 tyś obrotów żeby normalnie ruszyć. Trzeba nauczyć się tym jezdzić po przesiadce z silnika wolnossącego lub turbo diesla.
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: spalanie ok 6 l , jak juz ruszy to dosyć żwawo jedzie
Wady: bardzo słaby dół do czego trudno się przyzwyczaić
  • Silnik: 1.0 tsi 110 km
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 8500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
27.02.2021 Skoda RAPID
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja! Dynamiczny i bardzo oszczędny. Jadąc bardzo płynnie, do 100km, możliwe spalanie 4,5/100km. Po 4 latach użytkowania i po 72000 tyś. sprawuje się idealnie. Żadnych wycieków itp. Olej zmieniam co 15000 tyś./km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dynamika, - niskie spalanie,
Wady: - brak,
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 72000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
11.01.2021 Skoda fabia 3
(8.7)
Opinia: Posiadam fabia 1.0 TSI 110KM, jako drugie auto, przejechałem 22tkm/3lata. Jestem bardzo zadowolony z auta. Serwis w rozsądnej cennie. Średnie spalanie ok 6.2. Większość jazdy 75% autostrada z prędkość ok 140-180km/h. Przy bardzo dynamicznej jeździe. Miasto i obrzeża Plus spokojna jazda można zejść do
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Same plusy
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam